Jeg, Themistokles, må trækkes med at være nummer to, både til at være en græker i undertal og til at blive opmalet i en voldsom tegneseriestil. Ingen overraskelser, men vi græske helte slagter jo for din underholdnings skyld. Og vi gør det igen og igen, fordi det er det, du så ofte kræver af os. Nu er vores tid kommet endnu en gang. Vi står foran et oppisket hav af heltemodigt blod og skaber legenden som mænd med barselsorlov misundeligt fortæller videre til deres kammerater i stationcars og til par-badminton. What is my profession? A-hu! A-hu! A-hu!
#11 Ispep 10 år siden
#12 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Vi tager al kritik seriøst og til os. Men ser ingen modsætning imellem sjov og seriøsitet. Helt personligt - ikke som nogen officiel Filmz-stemme - havde jeg, imodsætning til dig, en stor læseoplevelse, der gav mig en klar (og underholdende) fornemmelse for filmen og anmelderens oplevelse af filmen. Så kan jeg ikke ønske mig mere :)
#13 Lord Beef Jerky 10 år siden
#14 Ispep 10 år siden
#15 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
Særligt synes jeg overskriften er stærk, hvor anmelderen klart gør opmærksom på, at han tager den for, hvad det er. Og hvad dét er, beskriver han så i det følgende.
Information lavede en anden variant, hvor Xerxes bliver "interviewet" af anmelderen. Det greb fungerede (også) for mig.
Men åbenlyst ikke for alle - sådan er vi jo så herligt forskellige :)
Den her: http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/300-rise-empire... er lidt mere ligeud ad landevejen, men også ret velskrevet, synes jeg.
#16 Fredag 10 år siden
#17 Batsy 10 år siden
#18 nitinkadk 10 år siden
Pinligt!
#19 RCA 10 år siden
#20 evermind 10 år siden
Hvorvidt man som læser foretrækker et mere ligetil eller eksperimenterende udtryk, er selvfølgelig en smagssag. Jeg ville nok blive træt af det, hvis det var lige så opstyltet hver gang, men netop med tanke på, hvilken film, der er tale om, kan jeg godt se idéen i dette tilfælde. Og anmelderens oplevelse af/holdning til filmen skinner da i hvert fald igennem på denne skærm ... Mere af det samme som den første film, om end knap så vellykket, right? :)
Jeg var meget begejstret for 300 og forventer at hygge mig med denne også.