Jeg, Themistokles, må trækkes med at være nummer to, både til at være en græker i undertal og til at blive opmalet i en voldsom tegneseriestil. Ingen overraskelser, men vi græske helte slagter jo for din underholdnings skyld. Og vi gør det igen og igen, fordi det er det, du så ofte kræver af os. Nu er vores tid kommet endnu en gang. Vi står foran et oppisket hav af heltemodigt blod og skaber legenden som mænd med barselsorlov misundeligt fortæller videre til deres kammerater i stationcars og til par-badminton. What is my profession? A-hu! A-hu! A-hu!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ispep 10 år siden

Det er altså noget juks, filmz!! Anmeldelsen er ubrugelig synes jeg. Det er ikke måden at nå ud til læseren på.
Gravatar

#12 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

Jeg foreslår, at i tager kritikken til jer og kommer videre. Jorden går ikke under af en dårlig anmeldelse, og jeg er sikker på, at anmelderens næste anmeldelse er mere seriøs.


Vi tager al kritik seriøst og til os. Men ser ingen modsætning imellem sjov og seriøsitet. Helt personligt - ikke som nogen officiel Filmz-stemme - havde jeg, imodsætning til dig, en stor læseoplevelse, der gav mig en klar (og underholdende) fornemmelse for filmen og anmelderens oplevelse af filmen. Så kan jeg ikke ønske mig mere :)
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 10 år siden

#12 så du synes ligefrem at det skrevne afspejler karakteren? Fornemmelsen af hvilken film det er, havde du nok i forvejen - ligesom alle andre, der i forvejen har set 1eren. Det absolut eneste brugbare i anmeldelsen er at påpege dette. Men at så fortsætte en substansløs joke over flere afsnit herefter er, som de fleste har nævnt, ubrugeligt. Men hey - det skaber da lidt diskussion, så helt formålsløst har det vel ikke været.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Ispep 10 år siden

Jeg forstår ikke hvorfor der forsøges på alternative anmeldelser? Skriv nu bare en ordinær, velbegrundet anmeldelse man kan forholde sig til, hvor jeg kan mærke begejstringen eller foragten. I får ikke ekstra points ved at skille sig ud på den måde.
Gravatar

#15 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#13 Men jeg opfatter den ikke (kun) som en joke. Jeg læser en stor kærlighed til genren i teksten.

Særligt synes jeg overskriften er stærk, hvor anmelderen klart gør opmærksom på, at han tager den for, hvad det er. Og hvad dét er, beskriver han så i det følgende.

Information lavede en anden variant, hvor Xerxes bliver "interviewet" af anmelderen. Det greb fungerede (også) for mig.

Men åbenlyst ikke for alle - sådan er vi jo så herligt forskellige :)

Den her: http://www.ekkofilm.dk/anmeldelser/300-rise-empire... er lidt mere ligeud ad landevejen, men også ret velskrevet, synes jeg.
Gravatar

#16 Fredag 10 år siden

Det er ikke ofte, jeg ikke gider læse en anmeldelse til ende, men den her er godt nok trættende, så stoppede halvvejs. Lorden og BN har helt ret i deres kritik. Hvis det keder anmelderen så meget at skrive anmeldelser, at vedkommende er nød til forsøge sig med dette, så er det måske på tide at stoppe.
Gravatar

#17 Batsy 10 år siden

Her er det så at det er bevist at stjerner kan være brugbare lol, ikke en sjov andmeldse for mit vedkommende og prøve alt for hårdt at være sjov i sin skrive stil.

Anmeldsen gjorde ikke sit arbejde ligsom Leonaides missede Xerxes med hans dramatiske slow motion spydkast.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#18 nitinkadk 10 år siden

Enig med brugerne herinde. Fuldstændig tåbelig anmeldelse. Filmen er sikkert middelmådig og pointerne er sikkert lige hvor de skal være, men anstrengende at læse sig igennem og (selvom den prøver på det) så er den overhovedet ikke morsom...

Pinligt!
Gravatar

#19 RCA 10 år siden

Kan rigtig godt lide anmeldelserne herinde, men må indrømme at jeg efter et par linjer sprang ned til vurderingen, som jeg dog heller ikke fandt særlig brugbar. Er enig med Ispep, jeg behøver personligt ikke en nytænkende alternativ anmeldelse, det kunne måske have fungeret i et lidt mindre omfang og ikke mindst om en mere interessant film, i enten den ene eller anden ende af skalaen.

Gravatar

#20 evermind 10 år siden

Jeg synes sgu, den her anmeldelse er et ganske frisk pust! :)

Hvorvidt man som læser foretrækker et mere ligetil eller eksperimenterende udtryk, er selvfølgelig en smagssag. Jeg ville nok blive træt af det, hvis det var lige så opstyltet hver gang, men netop med tanke på, hvilken film, der er tale om, kan jeg godt se idéen i dette tilfælde. Og anmelderens oplevelse af/holdning til filmen skinner da i hvert fald igennem på denne skærm ... Mere af det samme som den første film, om end knap så vellykket, right? :)

Jeg var meget begejstret for 300 og forventer at hygge mig med denne også.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: