Mange film – deriblandt særligt romantiske komedier – bliver tiltagende kedelige, efterhånden som plottet falder ind i de sædvanlige rammer, men dette øjeblik indtræffer aldrig i “500 Days of Summer”, hvor man for en gangs skyld er i tvivl om udfaldet af begivenhederne, eftersom det bliver tydeligt, at handlingen ikke følger den sædvanlige fremgang. Det er en usædvanlig imponerende debut for instruktøren Marc Webb, som forsyner filmen med charme, lune og opfindsomhed.

De fleste film handler om menneskelige følelser, men det er sjældent, at man føler sig så ramt på kornet, som i “500 Days of Summer”, og det er sjældent, at stykker af dialogen lyder fuldstændig som noget, man har hørt eller sagt. Mange af os har prøvet at lade vores følelser styre fornuften, og mange har fået brændt nallerne eftertrykkeligt, fordi vi valgte at ignorerer de negative tegn. Filmen handler ganske vist om Toms erindringer af den slags stunder, men vær ikke alt for overrasket, hvis dine egne minder også begynder at poppe op undervejs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 m!kkel 14 år siden

Nu bliver jeg nødt til at spørge .. Har han nogen relation til Heath Ledger?
Det var da utroligt så meget han ligner ..

http://totallylookslike.files.wordpress.com/2009/0...
Gravatar

#12 dyg 14 år siden

#3 - Tihi :) Men jeg er enig, hun er utrolig charmerende.. Nu får jeg helt lyst til at se Almost Famous (hvor hun har alt for lille en rolle).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 chandler75 14 år siden

# 11 Nej ingen, relation, men der er mange, der har bemærket ligheden :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 Tommy Kristensen 14 år siden

Fed film, fantastisk stemning. Synes aldrig den gik død på grund af de spring den lavede i tiden - og scenen med expectations og reality var ret opfindsomt :)

Der er sket nogen siden "3rd Rock from the Sun". "The Lookout" er også et kig værd.

Gravatar

#15 Wangsgaard 14 år siden

Super fed film!!!
Min veninde og jeg grinere hele vejen igennem, også til tider de eneste i salen, ved ikke om det kun var fordi vi grinede højest. Synes alle spiller fantastisk og især de to hovedroller. Den er fedt bygget op og mister ikke tempo igennem filmen, og man bliver fuldstændig suget ind i Toms verden og lidelser.
Kan ikke vente til den kommer på dvd.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: