Mange film – deriblandt særligt romantiske komedier – bliver tiltagende kedelige, efterhånden som plottet falder ind i de sædvanlige rammer, men dette øjeblik indtræffer aldrig i “500 Days of Summer”, hvor man for en gangs skyld er i tvivl om udfaldet af begivenhederne, eftersom det bliver tydeligt, at handlingen ikke følger den sædvanlige fremgang. Det er en usædvanlig imponerende debut for instruktøren Marc Webb, som forsyner filmen med charme, lune og opfindsomhed.
De fleste film handler om menneskelige følelser, men det er sjældent, at man føler sig så ramt på kornet, som i “500 Days of Summer”, og det er sjældent, at stykker af dialogen lyder fuldstændig som noget, man har hørt eller sagt. Mange af os har prøvet at lade vores følelser styre fornuften, og mange har fået brændt nallerne eftertrykkeligt, fordi vi valgte at ignorerer de negative tegn. Filmen handler ganske vist om Toms erindringer af den slags stunder, men vær ikke alt for overrasket, hvis dine egne minder også begynder at poppe op undervejs.
#1 Skeloboy 15 år siden
EKKOs anmelder er også begejstret, og er meget tæt på en 6/6.
Og...HOT DAMN, Zooey Deschanel er lækker:)
#2 filmz-jonasgr 15 år siden
I øvrigt har jeg i lang tid glædet mig til denne film, da den lyder interessant og ikke er en konventionel romantisk komedie.
'Cause I'm evil"
#3 wimmie 15 år siden
Og ja, Zooey Deschanel er skam lækker - det kan selv jeg se ;p
#4 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#5 Christian Voldborg 15 år siden
#6 Peder Hansen 15 år siden
#7 Skeloboy 15 år siden
#8 Peder Hansen 15 år siden
#9 Skeloboy 15 år siden
#10 Wangsgaard 15 år siden