Mange film – deriblandt særligt romantiske komedier – bliver tiltagende kedelige, efterhånden som plottet falder ind i de sædvanlige rammer, men dette øjeblik indtræffer aldrig i “500 Days of Summer”, hvor man for en gangs skyld er i tvivl om udfaldet af begivenhederne, eftersom det bliver tydeligt, at handlingen ikke følger den sædvanlige fremgang. Det er en usædvanlig imponerende debut for instruktøren Marc Webb, som forsyner filmen med charme, lune og opfindsomhed.

De fleste film handler om menneskelige følelser, men det er sjældent, at man føler sig så ramt på kornet, som i “500 Days of Summer”, og det er sjældent, at stykker af dialogen lyder fuldstændig som noget, man har hørt eller sagt. Mange af os har prøvet at lade vores følelser styre fornuften, og mange har fået brændt nallerne eftertrykkeligt, fordi vi valgte at ignorerer de negative tegn. Filmen handler ganske vist om Toms erindringer af den slags stunder, men vær ikke alt for overrasket, hvis dine egne minder også begynder at poppe op undervejs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Det er sgu lækkert at se, at der stadig kan ske fornyelser i en så udtrådt genre

EKKOs anmelder er også begejstret, og er meget tæt på en 6/6.

Og...HOT DAMN, Zooey Deschanel er lækker:)
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 14 år siden

Ja Zooey Deschanel ser sgu ret godt ud og har en fantastisk smag i musik. (gift med Ben Gibbard fra Death Cab for Cutie:)).

I øvrigt har jeg i lang tid glædet mig til denne film, da den lyder interessant og ikke er en konventionel romantisk komedie.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 wimmie 14 år siden

En af de eneste romantiske komedier jeg ligefrem glæder mig til at se :D

Og ja, Zooey Deschanel er skam lækker - det kan selv jeg se ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 filmz-jonasgr 14 år siden

Hun er i øvrigt også en habil sangerinde : [url= and Him[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5 Christian Voldborg 14 år siden

Joseph Gordon-Levitt er uden tvivl en skuespiller, der vil EKSPLODERE om meget kort tid. Han er klart det bedste bud på den næste store gennembruddsstjerne ... besides Sam Worthington...
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#6 Peder Hansen 14 år siden

100% enig! Joseph Gordon-Levitt leverer en sublim præstation i denne film. Jeg har allerede set filmen to gange og nød hvert sekund af den (begge gange..). 6/6 herfra :).
Gravatar

#7 Skeloboy 14 år siden

#6 - vildt...i biffen to gange før den får premiere i DK?...;)
Gravatar

#8 Peder Hansen 14 år siden

#7 Jeg har ingen erindring om HVORDAN jeg så filmen, men jeg så den to gange nevertheless O:)
Gravatar

#9 Skeloboy 14 år siden

#8 - hehe
Gravatar

#10 Wangsgaard 14 år siden

Har lige bestilt billetter til iaften, tror det bliver rigtig godt :P og Joseph Gordon-Levitt er jo også meget sød:P
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: