Det er blevet til en lidt unødvendig og blodfattig genindspilning af “A Nightmare on Elm Street”, der helst bare vil køre sikkert derudad med velafprøvede gys end at gå ned i genrens materie. Nuvel, kult-bøhmanden Freddy er tilbage, men Jackie Earle Haley, kendt som Roscharch i “Watchmen”, forbliver en tør skygge af Robert Englunds dæmoniske drømmeflænser. Helt skidt er det dog ikke, for originalen fra ’84 vil få fornyet opmærksomhed som den klassiker, den er – og husk, at den skal ses, lige inden søvnen lukker op for drømmenes dyb.

Se også: Filmz TV: “A Nightmare on Elm Street” – franchisen og interview.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 13 år siden

Når der skrives "gys" i anmeldelsen, er det så egentlig uhygge eller er det bare typiske slasher chock?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 darkwizat 13 år siden

Ok må sige at det kommer bag på mig at den får 3/6 i min bog holder det ik uden Robert Englund.....
Gravatar

#3 PredatorX 13 år siden

Spanner (1) skrev:
Når der skrives "gys" i anmeldelsen, er det så egentlig uhygge eller er det bare typiske slasher chock?


Det eneste skræmmende ved den film er nok at den overhovedet blev lavet...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 Buzz 13 år siden

Så må vi har ën ennu en indspilning af den
Gravatar

#5 Riqon 13 år siden

Interessant lille anmeldelse med nogle meget spændende refleksioner om originalens dybere lag, men samtidig efterlader den mig lidt spørgende: Hvorfor får filmen hele 3 stjerner? Det opfatter jeg som en ganske gavmild karakter i forhold til kritikken.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hold da op, den var skidt. Til at starte med, er det jo ikke ligeså meget et reboot, som blot et egentligt remake - blot et meget kedeligt og uopfindsomt et af slagsen. Stort set alle sekvenserne med Freddy er snuppet fra de andre film, og historien er blevet en smule mere nutidig... ellers er det alt for velkendt og værst af alt - kedeligt. Filmen slæber sig afsted uden stemning, interessante karakterer og opfindsomme drømmesekvenser. Værst af alt er sikkert dialogen, der er så ufatteligt dårligt skrevet og udført, at den fik mig til at grine højlydt flere gange. Jeg svinger imellem 1 og 2 stjerner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 PredatorX 13 år siden

#6

Jeg kan slet ikke se hvorfor du overhovedet overvejer stjerne nummer 2?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

#7 Jeg tror mest det er pga. den ufrivillige komik. På den lyse side, havde den også hele 2 mindeværdige billeder... ikke dybt originale, men sikkert hvad jeg husker den for.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: