Under alle omstændigheder er “Ambulancen” en film, der måske sælger sig selv med et forkert prædikat i traileren, men som vinder meget igen, når man så ser den endelige film. Nogle vil muligvis blive skuffede over manglen på action, stunts og one-liners, men dem om det, for denne film har til gengæld både dybde og noget på hjerte. Vi får serveret en anderledes roadmovie, der med hylende sirener og fremragende skuespil fortjener opmærksomhed. Roser til debutanten, som vi for resten gerne ser mere til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-gimleno1 18 år siden

#57 Den er jo påstået at køre i real-time, men det holder ikke.

Der er faktisk et par steder hvor der er klippet uden for konceptet - f.eks lige efter TBL's tissetur. Skulle det være realtime burde man jo se manden hoppe tilbage i bilen og starte den op, men nej, han står bag et træ og det klippes til hvor de kører. Der er flere steder lignende i filmen.


Så jeg forstår ikke pointen i at sætte regler op hvis man alligevel ikke følger dem?
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#62 filmz-yoshimura 18 år siden

#59 Kan man få et sammendrag af, hvad der blev udgydet af ed(d)er, inden admin intervenerede?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#63 Yoda 18 år siden

#62

Det var en række seksuelle og ret usmagelige ytringer rettet mod gi-jones, og hvad Harry kunne "tænke sig" at gøre. Vil ikke gå i detaljer, da det virkelig var et udpræget usmageligt og idiotisk indlæg.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#64 chandler75 18 år siden

Harry har modtaget en advarsel. Det er ikke acceptabel forum-opførsel at svine en anmelder til pga. hendes køn eller lave person-angreb mod enkelte brugere.

Hvis Harry ikke modererer sit sprogbrug vil hans brugerkonto blive deaktiveret.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#65 filt 18 år siden

Hvis filmen skulle være så kedelig som folk siger, så er det da interessant at denne tråd er blevet så fyld med spænding. :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#66 filmz-incubus 18 år siden

Må nok sige, at jeg ikke var super imponeret af filmen, men der var øjeblikke i filmen, der gjorde den meget troværdig i mine øjne. Slutningen var rimelig udemærket, men

den sidste kommentar fra Julies side virkede lidt cheasy og var totalt unødvendig.


Tilgengæld virkede filmen ganske glimrende som en datefilm; lidt actionpacked biljagt for fyrene og lidt romantisk plidder-pladder for pigerne :D
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#67 Hasselguff 18 år siden

Uden tvivl en af de svageste film jeg har set i år. For mine penge var der intet i filmen, som rigtig fungerede, og da slet ikke de patetiske forsøg på at give hovedpersonerne et moralsk belæg for deres vitterlig dybt usympatiske handlinger.

Og så lige en pedantisk kommentar til slutscenen:

På den måde som karaktererne står over for hinanden, ville det aldrig kunne lade sig gøre for den kvindelige betjent at skyde Bo Larsens karakter, for Henriksen står lige præcis i hendes skudlinie. Blot en af mange svagheder, der begynder med den exceptionelt dovne biljagt, som på ingen måde går i spænd med det tempofyldte techno-soundtrack og slutter med et råbende opgør, hvor man ikke føler noget som helst for nogen af de involverede.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#68 filmz-gimleno1 18 år siden

#67 Yep, den bommer bemærkede jeg også ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#69 filmz-torbenkh 18 år siden

Det kunne være man skulle finde et andet forum... for meget offtopic... hvor mon man finder et forum hvor man rent faktisk taler om filmen... o
Gravatar

#70 filmz-filuren 18 år siden

jeg syntes ikke filmen fungerer særlig godt faktisk en tynd kop te bla. pga at nogle af personerne kommer også til at virke utroværdige fx at en ambulance sygeplejerske eller anæstesi sygeplejerske eller hvad hun er ikke ved hvordan man giver adrenalin i en kritisk situation !!! ?

Skriv ny kommentar: