Filmen er dog ikke noget svindelnummer. Den er og føles ægte. Russells urolige stil i både plot og billeder forplanter sig til en sjælden ægthed, der bæres frem af et drømmehold af skuespillere med Jennifer Lawrence som hende, der psykotisk sjov hopper op af den store flødeskumslag-i-lag-i-lagkage, filmen ér. En Olsen-banden anno 2014, jeg gerne vil hustle for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 T. Nielsen 9 år siden

En skuffende tom film, med skuespilspræstationer af den slags man trættes af, fordi flere af skuespillerne tydeligvis mere spiller for at imponere os end at ramme rollen. Cooper er undtagelsen.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#12 Kruse 9 år siden

T. Nielsen (11) skrev:
En skuffende tom film, med skuespilspræstationer af den slags man trættes af, fordi flere af skuespillerne tydeligvis mere spiller for at imponere os end at ramme rollen. Cooper er undtagelsen.


Jeremy Renner synes jeg nu var et af få lyspunkter i den film. Men ellers helt enig. Ualmindelig tom og intetsigende film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 T. Nielsen 9 år siden

Det er korrekt, Renner er også god egentlig. Havde lige glemt ham.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#14 fubar 9 år siden

Renner var fantastisk. jeg var overasket over hvor god en skuespiller han egentlig er.
Men ret enig med Hr. Nielsen med hensyn til skuespil. Specielt foelte jeg at Bale spillede for at imponere. Dog var jeg fint underholdt af filmen, der dog virkede lige lovligt inspireret at Scorsese.
Gravatar

#15 Ispep 9 år siden

fubar (14) skrev:
Specielt foelte jeg at Bale spillede for at imponere


Er det ikke også formålet? Desuden kan jeg slet ikke forstå den holdning. Manden spillede en af hans mest afdæmpede roller nogensinde. Hvis man vil lefle for oscar'en, så skal man typisk op i højere gear som han var i Fighter.
Gravatar

#16 T. Nielsen 9 år siden

Man må jo mene og opfatte skuespil sim man vil. Jeg så The Fighter med en tidligere misbruger og selv var jeg imponeret over Bale i den og hende jeg så den med, sagde det var det mest ægte og rammende portræt af en misbruger set på film. Derfor behøver man ikke finde det bedre end her, enig. Det gjorde jeg bare, Oscar eller ej (som du i øvrigt bragte på banen, ikke Fubar eller jeg;-)
Baby, it's cold outside
Gravatar

#17 fubar 9 år siden

#15
nej.

alt for mange skuespillere og specielt instruktoerer er alt for fokuseret paa at vise sig selv frem, "se mig, se hvad jeg kan", frem for at fokusere paa at fortaelle historien bedst muligt.
Jeg blev paa ingen maade revet med at Bales skuespil, tvaertimod blev jeg ofte revet ud af historien.

Gravatar

#18 Ispep 9 år siden

#17

Jeg er i tvivl om hvad du taler om nu. Er det historien i sig selv eller skuespillet? Burde Bale have spillet rollen anderledes og i så fald; hvorfor?

Jeg kan nævne sådan ca. 500 film med hovedrolleindhavere der "viser sig frem".
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 9 år siden

Balle spiller helt fint i filmen. Dog ikke godt nok til hans Oscarnominering i mine øjne. Det er nok en blanding af at være mæt af manden samt det, at man efterhånden kender hans "kneb", der gør, at jeg ikke blev decideret imponeret af hans præstation. Men man kan vel ikke tage fra ham, at han er en ganske fin skuespiller. Filmen er dog noget lort.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 fubar 9 år siden

#18
Jeg forstaar ikke dit foerste spoergsmaal.

Om Bale skulle have spillet rollen andeledes? Du og mange andre mener jo at han gjorde et fantastisk arbejde. Det faldt bare ikke i min smag.
T. Nielsen sagde det fint, "skuespilspræstationer af den slags man trættes af, fordi flere af skuespillerne tydeligvis mere spiller for at imponere os end at ramme rollen". Det er meget rammende for hvordan jeg havde det med Bale og co.

Tillykke med at du har set 500 hvor hovedrollen viser sig frem, det aendrer bare ikke paa hvordan jeg har det med skuespillet i American Hustle ;)

Skriv ny kommentar: