Filmen er dog ikke noget svindelnummer. Den er og føles ægte. Russells urolige stil i både plot og billeder forplanter sig til en sjælden ægthed, der bæres frem af et drømmehold af skuespillere med Jennifer Lawrence som hende, der psykotisk sjov hopper op af den store flødeskumslag-i-lag-i-lagkage, filmen ér. En Olsen-banden anno 2014, jeg gerne vil hustle for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 10 år siden

Denne GLÆDER jeg mig til - og anmeldelsen giver den lige en tak opad! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Ispep 10 år siden

Fantastisk film og enig i karakteren. Det er virkelig en velinstrueret film, særligt på skuespillerfronten. Hver karakter er vigtig og afgørende for plottet og som får lov til at udfolde sig. Eminent persontegning. Godt fortalt film. American Hustle var det, som The Wolf of Wall Street ikke helt formåede at være.

5/6
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Ohhh Jennifer Lawrence, og Amy Awwwww... Adams.

Ps. det er de største Bowties jeg nok har set pt.

Glæder mig til filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Hive 10 år siden

En rigtigt visuelt flot periodefilm med forrygende skuespillerpræstationer. Dog synes jeg ikke at plottet/handlingen i sig selv er noget specielt som man ikke har set før, og det er tilmed ganske forudsigeligt.

Alt i alt er det en ganske god film, der dog ikke rigtigt viser os noget nyt. Synes bestemt ikke den fortjener en Oscar for bedste film - men flere af skuespilpræstationerne læner sig opad en statuette.

7/10
Gravatar

#5 bjarke 10 år siden

Tja - en kedelig og ujævn omgang fup og svindel. Men ja, castet gør det virkelig godt. En skam, de ikke fik en bedre film at udfolde talenterne i. Jeg giver den 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 KjNicolai 10 år siden

American Hustle er blandt de bedste film i øjeblikket og slår endda The Wolf of Wall Street!
Christian Bale spiller sin rolle utroligt godt, den måde han formår, at skjule karakterens følelser på og samtidig lade dem bryde igennem facaden på et øjeblik er fenomenal.
Jennifer Lawrence spiller også sin rolle som en ukontrollerbar ægtekvinde helt fantastisk, når hun er med i scenerne, skaber hun et rum om sig som gør, at alt fokus er på hende, hvilket også passer perfekt til hendes rolle.
De to skuespillere løfter hele filmen op på et nyt niveau, plottet derimod er ikke helt så fantastisk som skuespillerne der medvirker i filmen, det er meget forudsigeligt hvad der vil ske i filmen.
Men plottet medvirker også til, at vise Irwins indre kamp, hvem skal han vælge?! Skal han vælge et liv sammen med sin store kærlighed, et liv sammen med en tosset kone og sin søn eller skal han redde sin bedste ven fra fængsel, som måske er korrupt, men er det for indbyggerne i hans by.

Jeg giver denne film 5/6, på grund af manglen i et uforudsigeligt plot, filmen er dog tæt på de 6/6, men jeg syntes at den lige mangler det sidste. Skuespillerne retter dog op på de fleste mangler i filmen og gør det fantastisk.
Gravatar

#7 X&O 10 år siden

En af årets første gode film, med mange gode elementer i sig, men der hvor den for mig fejler størst er i dens historie. Af en con-film at være er den for mig ret tam.
Gravatar

#8 Simple Jack 10 år siden

Visuelt flot film og et dygtigt cast. Men nøj hvor jeg kedede mig. Filmen havde alt for meget (uinteressant) dialog og føltes for det meste ret uengagerende. Måske jeg havde forventet noget a'la Oceans filmene - jeg havde i hvert fald nok forventet noget andet/mere. Øv.
Gravatar

#9 wiseguy 10 år siden

Totalt dream team, der virkelig folder sig ud. Der går en lille smule overspil i den nogle få gange, men damn! det er et godt cast.
3 eller 5 stjerner kan vi ikke blive enige om at Amy Adams ser pænt rar ud i denne film?

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 B.Pedersen 9 år siden

Sikke dog en skod film, virkelig spild af penge. 1 stjerne.

Skriv ny kommentar: