Det er længe siden, jeg er gået så glad ud af biografen, som efter jeg havde set “The Angels’ Share”. En optimistisk Ken Loach-film lød på forhånd i mine ører som en lidt ligegyldig Ken Loach-film (især efter den jævnt kedelige “Looking for Eric”), men realiteten var gudskelov en helt anden. Den socialt bevidste instruktør har formået at skrue en film sammen, der besidder samme kvaliteter som hans mere barske opusser, men som samtidig er blevet injiceret med en god portion berusende whisky og hjertevarmende humor, således at filmen er endt som en fest for alle!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 palooka 10 år siden

Kes er i blandt mine 10 favoritfilm, men jeg har endnu ikke fået set andre titler fra manden. Skammer mig sgu en smule.
Gravatar

#2 Kisbye 10 år siden

Ken Loch laver jo social realistiske film, så det er jo ikke overraskende at han laver film om mennesker på samfundets bund.

Jeg syntes umiddelbart første del af filmen blev en smule sentimental. Det sjoveste var da hovedpersonen begyndte at gå op i whisky smagning, men der gik lang tid inden vi nåede dertil.
Selve deres Whiskey projekt fandt jeg noget skuffende. Syntes det kunne have været mere interessant, hvis de kom ud af deres sociale stimatisering på en lidt mere realistisk måde
Mener Ken Loch af vi bare skal begynde at stjæle whiskey fra de rige, så løser alle problemerne sig?
.
Den er dog momentvis god.
6/10

Jeg har tidligere set:
It's a Free World... - 6/10
The Wind That Shakes the Barley - ?/10 (Lang tid siden. kan dårligt huske den)
Which Side Are You On? - 8/10

Manden har jo lavet rigtig meget og jeg mangler at se mange af hans hovedværker.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#3 misuma 10 år siden

Så er den sgu bestilt for under 40 kr...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: