Werner Herzogs “Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans” var uheldig ikke at få biografpremiere i Danmark, men nu er den omsider udkommet på dvd og Blu-ray, og der er flere gode grunde til at støve den op – deriblandt filmens uimodståelige, kuleskøre humor og Nicolas Cages pragtpræstation i hovedrollen. Dvd’ens AV-præsentation er næsten perfekt, og selvom man godt kunne have ønsket sig mere ekstramateriale, så er de medfølgende interviews absolut et kig værd. Dårlig løjtnant, god film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 13 år siden

Desværre ingen Arnold, hehe :-) Men jeg kan desværre ikke udtale mig om originalen, da jeg ikke selv har set den (og selvom jeg ikke regner True Lies for at være blandt Camerons bedset, nyder jeg den stadigvæk indimellem), men jeg har hørt, at den skulle være so-so :-)
War. War never changes.
Gravatar

#12 sluppermand 13 år siden

Rigtig god anmeldelse, jeg er meget enig. Langt fra Herzogs bedste film, men stadig en rigtig underholdende og vanvittig film. Rigtig fornem præstation af Nic Cage, der aldrig har været sejere, når han vandrer rundt i New Orleans med en overdimensioneret revolver stukket ned i bukserne... Hm.




I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#13 jessup 12 år siden

Udmærket film og man glemmer hurtigt den oprindelige(og bedre) film. Men ikke i starten da Cage redder den druknende fange efter denne lufter lidt kristne håndtegn.

Præcis hvad fikseringen på krybdyr betyder ved jeg ikke men sært så fjollet det bliver når reliiøse åbenbaringer bliver skiftet ud med krybdyr.

Det enste jeg fandt decideret fjollet er den måde hans problemer bliver løst:


Til sidst hvor han vender tilbage til kontoret og den ene løsning præsentere sig efter den anden - serveret. Har svært ved at forestille mig t det er skrevet sådan oprindeligt


4/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: