“Basic” er halvanden times underholdning der nok hurtigt er glemt i sommervarmen. Det er lidt ærgeligt, taget i betragtning af at idéen er god nok og med en så habil skuespillerbesætning, men det bliver desværre bare mere og mere forvirrende hen imod slutningen. Men kan man se bort fra det (det bliver måske lidt svært), så er det en ok actionfilm, på højde med de fleste andre fra Hollywood (om det så er positivt skal være usagt).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Erroneus 20 år siden

hmm jeg syntes da netop at pga. alle de forskellige retninger som filmen drejer den er rigtig fed, ja den er forvirrende, men en film må man godt tænke lidt over.

Jeg syntes bestemt basic er en af de bedste film jeg har set i år.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.

#2 20 år siden

Alle film kan være forvirrende - det er de færreste som er værd at tænke over...
Gravatar

#3 filmz-vassago 20 år siden

*MEGA Spoiler Alert*







Jeg finder "Basic" alt for forvirrende - ikke mindst de sidste 10-15 min. af filmen, havde det ikke været for de få minutter, så havde den helt sikkert fået 4. Men i film som "Usual Suspects" og "Memento" kan handlingsforløbet af og til også virke lidt forvirrende - men overhovedet ikke ligesom i "Basic". Jeg er ikke typen der lader mig forvirre, eller normalt ikke kan gennemskue et plot - men her blev jeg efter ca. 70 min. nød til at ta' mig til hovedet - den slutningen er så destruktiv for filmen, og alt for kedelig. Så sidder de bare der alle mand ved bordet, og alle havde faktisk hele tiden været i live, en anelse for plat for mig - så havde jeg hellere set at den bare havde en brat slutning, og man så selv kunne bestemme om Travolta havde været 'dirty' eller ej, og ikke bare en afslutning hvor man får det hele skåret ud i pap og proppet ind med en ske - det fandt jeg godt nok for tyndt og endda også tykt.












*MEGA Spoiler End*
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-nfspowerdk 20 år siden

Jeg syntes det er en OK film......og john er bare for sej i denne film !!
Gravatar

#5 Spanner 20 år siden

Fuldstændig ligegyldig film. Karakterene er papfigurer, og "overraskelsen" til sidst kan kun komme bag på personer, der aldrig har set en film før.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Riqon 17 år siden

Slutningen er tam, et udtryk for mangel på fantasi. Når man har trukket historien så langt, som de har, så har man kun den ene udvej at skylle det hele ud i lokummet. Meningsløs, efterlader nada til eftertanke.

Helt enig med #3
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 17 år siden

Med lidt fluesvamp eller gennemtygning af 1½ kg coca blade, så er denne ret seværdig. Sig lige til, hvis der bliver coca blade til overs!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 filmz-sonny e 16 år siden

denne film er ret god en overraskelse jeg synes nu ikke den er så sværd at følge med i den er forvirende men det er ikke så slemt hvis man ikke skal side og lege sherlock holmes udtænke det store plot. basic skal tages for hvad den er underholdning og hvis man ser på den sådan er den god.
5/6
Gravatar

#9 Spanner 16 år siden

.................

Her er nogle punktummer
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 Yoda 16 år siden

Jeg byder ind med en flok ,,,,,,,,,,
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: