“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!
Skriv ny kommentar:
#161 filmz-newsport 19 år siden
#162 filmz-Kadann 19 år siden
At det var Joker der dræbte Waynes forældre i filmen fra '89, var netop en af de helt store kritikpunkter blandt fans dengang, så jeg tvivler meget stærkt på at man vil begå den samme fejl en gang til.
#163 evermind 19 år siden
På den anden side er Henri Ducard og Ra's Al Ghul netop to forskellige personer i tegneserien. Førstnævnte er med til at oplære Bruce Wayne inden han bliver Batman, mens den sidstnævnte første gang optræder længe efter forvandlingen til Nattens Ridder. Så længe efter, faktisk, at Batman på det tidspunkt HAR fået sin rød- og grønklædte medhjælper. Synes nu alligevel, at det fungerer udmærket, som de har sat det op i filmen.
#164 filmz-Kadann 19 år siden
Dog udelukker metoden jo ikke at de stadig er to forskellige personer, så Ken Watanabe kan jo stadig dukke op som Ra's igen, efter Ra's har været en tur igennem Lazarusgraven. :)
Det er jo netop lækkert at Goyer og Nolan har tænkt ren tegneserie og sørger for ikke at dræbe skurkene og holde døren lidt på klem for at de kan dukke op igen. :)
#165 evermind 19 år siden
Yessir!
Regnede nu egentlig også godt med, at du vidste det. Jeg kan genkende en batfan, når jeg ser ham. ;)
#166 filmz-Kadann 19 år siden
Er det min hang til kropsnært latex der afslørede mig? ;)
#167 evermind 19 år siden
Dét og så den dér pufgranat, der gik af i dit utility belt, da vi var inde og se SW III... :)
#168 wiseguy 19 år siden
Da vi forlod biffen, gik vi bag ved et par drenge som blev hentet af deres mor. Hun spurgte først, om det var en god film?
Dernæst sagde hun ordret: Fik han pigen i enden? LOL jeg var smadret af grin hele vejen ud til bilen ;)
#169 Spanner 19 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#170 filmz-steenersommer 19 år siden
Ej heller synes jeg man kan sammenligne en animeret film med de andre.
Den store forskel på Batman begins og Batman 1&2 er, Batman begins er en alvorlig og uhyggelig film. Batman 1&2 er tegneseriehumor og skal ses med et glimt i øjet. Der er masser af FED humor i 1&2, men uhyggen bliver aldrig virkelig som i BB. Tilgengæld er der ingen crazyhumor i BB - det er nok svært at blande sådanne to genrer i én film.
Dog synes jeg at man kan konkludere, at den "rigtige" Alfred 100% er fundet i Michael Caine... men igen, har der nogensinde været en Alfred som havde bare en smule dybde og plads til sit skuespil? Om Michael Keaton eller Christian Bale er den "rigtige" batman ved jeg ikke... de har hver deres værdier. Bale er vant i rollen som veltrimmet, muskuløs rigmand fra American Psycho, Keaton er en lille splejset fætter... men han har bare stenansigtet på en forbitret, hævngerrig superhelt!
Mens vi venter på Batman begins II (Batman continues?) http://www.imdb.com/title/tt0468569/ vil jeg bare konkludere, at Batman Begins er en FED film og 1&2 er det samme, på hver deres måde... og så vil jeg helst gerne glemme alt om Batman 3&4.