“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!
#11 Hal60 19 år siden
Jeg kunne godt lide filmen, men den er bestemt ikke bedre end Tim Burtons Batman fra 1989... Den er slet ikke i nærheden af den - men en "2nd place", det får den da.
#12 filmz-frostfang 19 år siden
#13 filmz-Trenox 19 år siden
Anmeldelsen lød som den film jeg selv havde forventet, men det lever filmen altså ikke op til.
Stadigt langt bedre end de fleste af de superheltefilm der bliver kastet efter os i disse dage.
#14 akerman 19 år siden
At kalde Batman Begins for Nolans livsværk er godt nok en fornærmelse mod det originale og banebrydende mesterværk der er Memento.
Jeg ville ønske jeg kunne give dig respons på resten af dit udfald, men jeg har svært ved at se indholdet.
Depp!
btw med young bruce mener jeg det lille barn..
#15 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
Hvad mener du med følgende, som står i artiklen;
Jeg studser over "naturalistisk version". Som jeg ser det er Batman en fiktiv superhelt, hvilket må gøre film om Batman til fiktion. Da kan filmen jo aldrig være naturalistisk, da de to er uforenelige? Så mit spørgsmål er hvordan den sætning skal forstås? Mener du det, som i, at filmen er mere realistisk eller virkelighedstro end de andre Batman film, eller noget andet?
#16 lagoni 19 år siden
#17 Benway 19 år siden
Omgivelserne og hele stemningen ligger også langt væk fra de oprindelige, og er langt mere interessant. Ligeledes er de til tider meget surrealistiske billeder virkeligt fremragende.
...og som Angel Eyes skriver så er Cillian Murphy virkelig god. Han gav mig vitterligt myrekryb :)
#18 El vez 19 år siden
#19 Spanner 19 år siden
Jeg formoder, at det er den vægt, der bliver lagt på, at pointere, at Batman er et almindeligt menneske, som er der hele filmen igennem. Alt bliver forklaret på en plausibel vis. Fra Bathulen til Batmobilen og hans kappe og klatregrej.
Forskellen fra tidligere film er, at der har parolen været "han er superhelt, så det har han bare", hvilket ikke just er med til at styrke følelsen af realisme, der et langt stykke hen ad vejen bliver pointeret i Nolans film.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#20 elwood 19 år siden
Ja ligepræcis det med bathulen har altid undret mig, for den va der jo bare i filmene. Glæder mig også til at se den her engang i næste uge måske før.
nå sovetid.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"