Personligt foretrækker jeg de gotiske og neurotiske under- og overtoner i Burtons “Batman” i forhold til Christopher Nolans lidt mere jordnære “Batman Begins”. “Batman” er simpelthen en enestående filmatisering, som nu endelig har fået den behandling på dvd, som den fortjener. Denne nye 2-disc udgivelse er pure nirvana for tilhængere af både filmen og universet, og filmen har aldrig før ser bedre ud i hjemmebiografen. Simpelthen uundværlig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Ja, Batman (1989) er bestemt også min favorit...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg er aldeles enig. En fremragende film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Orion 18 år siden

Rigtig god anmeldelse, Insider. Lader til vi er enige - Burton's Batman er nu bedre end Nolan's :)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#4 Bohemian 18 år siden

Nej..Nolans er bedre en Burtons.. ; )

Free in serenity.
Gravatar

#5 filmz-Orion 18 år siden

#4 He he nix ;)
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#6 Bohemian 18 år siden

He he al respekt til Burtons version.

Men kan ikke lige tage det der Prince musik!

Og Joker's henchmen er ikke lige mig,
synes at de er lidt fjollede(Det kan måske godt være det er meningen men det virker malplaceret)

Og i Burtons er Batman der jo bare ingen fortælling om hvordan han blev Batman, og det er hvad jeg rigtig godt kan lide ved Nolans ; )

Og så kan jeg 1000 gange bedre lide Bale frem for Keaton.

Men det er jo hver sin mening og det kan man ikke lave om på.
Men skal helt sikkert også eje Burtons ; )

Batman 1989 7/10

Batman Begins 10/10
Free in serenity.
Gravatar

#7 Bobby Singer 18 år siden

Burtons Batman er nu den bedste jeg har set. =)

Idjit
Gravatar

#8 Bobby Singer 18 år siden

Her er et link til en rigtig fed Tim Burton site www.timburtoncollective.com
Idjit
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 18 år siden

#6 for det første spiller Nicholsen og Keaton forrygene. Men det der med hvordan han blev til Batman ligger dog lige ømt i forhold til Nolans version. Dog har Burton den mere mørkere og stemningsfylde Batman, som jeg dog elsker. Så Burtons version er også min favorit.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 BN 18 år siden

Burton's "Batman" er og bliver den bedste. ... Kunne sådan set godt lide Nolan's "Batman Begins", men synes at actionsekvenserne og slagsmålene er væsentligt bedre i Burton's to film. Og Michael Keaton er den perfekte Batman.

Men jeg må indrømme, at Christian Bale også gør det virkelig godt som Batman i Nolan's film. Men han er ikke bedre end Michael Keaton, som jeg nok stadig foretrækker, hvis jeg med en pistol for panden var tvunget til at vælge. ... Jeg er dog tilpas nysgerrig til at ville se efterfølgeren til "Batman Begins".
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: