Til slut slår “Man of Steel”-stilen dog tilbage. Højhus efter højhus efter højhus skal smadres af Superman og skurkemonster. Batman står bare og ser på. ’Hvad laver de dog i min film,' tænker han måske? For hverken Gud eller Superman er gode i centrum. De er bedst, når de bare er myter og legender, som menneskene forholder sig til. Bekender deres synder til eller raser imod. Så med dette DC Comics-daggry in mente ønsker jeg mig til næste gang en knockout-sejr til Batman.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The-new-meister 8 år siden

Så fik man selv set Batman V Superman: Dawn Of Justice

Jeg starte med at sige at åbnings sekvensen var fænomenal.

Hele den her Batman origins åbnings sekvens (som de fleste nok kender til i forvejen) som er et dyster maridt for Bruce Wayne var yderst stemningsfuldt. Og så lige derefter hvor vi hopper hen til det der skete i slutningen af "Man Of Steel", hvor vi ser det fra Bruce Waynes synsvinkel med ødelæggelse og tabte meneskeliv var en fed detalje.


Ben Affleck (som mange frygtede sjovt nok) gør det fantastisk som en ny Batman og af en yderst dyster en af slagsen.
Der var den her scene hvor to politi mænd finder de her bortførte børn, hvor de pludselig høre nogen lyde (af Batman) hvor en af dem så går op og tjekker efter. Hele den her scene havde en gyselig stemenigfuld virkning, som gjorde til at man sad og selv frygtede Batman , som de kriminelle nok også vil gøre.


Filmens Hoved skurk Lex Luthor (spillet af Jessie Eissenberg) var jeg knap så vild med, og det skal siges Jessie Eissenberg som skuespiller. Men den her rolle slipper han ikke helt godt fra. For det første synes jeg til tider at der var lidt Heath Leadger joker agtigt over ham. Ud over det fandt jeg aldrig ud af hvad hans motiv var.
Hvad var det lige han ville opnå med at få Superman og Batman op mod hinanden. Hvorfor vil han lave doomsday. Hvordan har han fundet ud af Supermans og Batmans identiteter?


Filmen forkom mig en anelse rodet. Den havde alt for mange historier den gerne ville fortælle hvor 2,5 time ikke var nok til det. Så man kunne godt mærke at den var blevet klippet en anelse ned, og håber derfor at den 3 timer blu-ray udgave giver en mere flydene og forbindene led til de forskellige ting. JL delen virkede en smule forceret.

Jeg vil dog sige at jeg var bange for at Wonder Women delen vil blive for malplaceret. Men jeg blev positiv overasket. Gal Gadot virkede fint som amazona krigeren og hendes scener var yderst cool.

På trods af nogen coole scener og et par enkle gode præstationer. Forkom filmen lidt usammenhængende og vil lidt mere end hvad den kunne bære.

lander jeg på

3/6
Gravatar

#12 Geekalot 8 år siden

#11 Lex hader Supermand og vil bare se ham dø, der er sådan set hans overordnede plan hver gang :) Dog i tegne serien fortryder han lidt da han endelig dør, hvilket vi nok ikke kommer til at se nu i Snyders univers, da man valgte at lave Doomsday ud af Zod :/ Som så ødelægger nogle af de bedste historier der er med Supermand, i min lille verden :)
Gravatar

#13 The-new-meister 8 år siden

Geekalot (12) skrev:
da man valgte at lave Doomsday ud af Zod :/ Som så ødelægger nogle af de bedste historier der er med Supermand, i min lille verden :)


Ja det havde jeg også læst at den fik meget kritik for ved fansne.
Gravatar

#14 Geekalot 8 år siden

Nå fik den endelig at se :) Fandt filmen rigtig god, meget god faktisk :) Eneste minus jeg lige kunne finde ved den var som andre også har nævnt er Jesse Eisenberg. Dog finder jeg det sjovt at hans rolle var Lex Luthor. Han spiller hans rolle som om man skulle tro han var Jokeren. Hans version af Lex syntes jeg hvert fald ikke der passer ind i filmen, men det er smag og behag, men er man fan af tegne serierne, så passer han ikke ind.
Stadig træt af Snyder har valgt at lave hans egen Batman Vs Superman historie istedet for at følge tegne serien, bare nogen lunde. For nu får vi ikke de fedeste historier der er med Supermand nu :(
Men som sagt en rigtig god film, med flere plusser en minusser i min bog hvert fald :)
Gravatar

#15 Trew 8 år siden

Jeg var pænt skuffet over filmen. Synes første halvdel gik lidt langsomt og hver gang der blev lagt op til noget spænding, viste det sig at være en drøm. Herudover synes jeg plottet er meget tyndt. Især måden Batman og Superman går fra at være fjender til at blive allieret virker noget tyndt.

2/6 herfra
Gravatar

#16 Adagio 7 år siden

Nu har jeg endelig set filmen (3 timer versionen) og vil give den maks 5/10

Før jeg så filmen tænkte jeg "Batman kæmper mod Superman er noget af det dummeste jeg længe har hørt", efter at have set filmen bliver det til "Batman kæmper mod Superman er noget at det dummeste jeg længe har set". Argumenterne der kommes med er lidt tynde synes jeg.

Første halvdel af filmen er meget rodet, som så mange har sagt.

Jeg mener at hvis man halvvejs ind i filmen er ligeglad om nogle af hovedkarakterne dør, så har filmen gjort det dårligt. Må ærligt talt indrømme at jeg halvvejs inde i filmen inderst inde heppede lidt på at Batman eller Superman ville dø. For min skyld måtte de også gerne tage Louis Lane med. Synes at hendes karakter (og skuespilleren) ikke rigtigt passede godt ind

Jeg er positivt overrasket over skuespilleren bag Lex, han var faktisk overraskende god til at spille en skurk... Men det var ikke Lex han spillede. Som andre har nævnt virkede han mere som jokeren. Hans rolle er ikke godt skrevet (som så meget andet), da der ikke er noget grundlag bag hans handlinger

Ben Affleck som Batman er ikke så dårlig som jeg havde regnet med. Han er den 2. bedste Batman til nu, men det skal det så heller ikke så meget til da den eneste Batman jeg indtil nu kunne lide er Christian Bale. Da Batman halvvejs inde i filmen skiftede over til Fatman outfittet faldt det dog lidt fra hinanden. Det var IMHO grinagtigt dårligt!

Skriv ny kommentar: