San Franciscos old school og Tokoyos fagre high tech-verden er essensen af “Big Hero 6”. Disneys gamle dyder og gode moraler kombineret med Pixars friskfyrstil, der ironisk kan gøre grin med superheltegenren som i “De utrolige”, er et godt mix. Det mix ér San Fransokyo. En animeret fremtidsby, hvor superhelte slås for at fjerne smerten fra en drengs sørgende hjerte. Av og tak for den.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 X&O 9 år siden

Jeg forstår ærlig talt ikke alle de stjerner der bliver kastet efter den her film diverse steder. For mig er det en usædvanlig forudsigelig historie, der ikke engang forløses på nogen god måde. Skurken og dennes motiv er patetisk og latterligt forudsigeligt. For mig at se er det en god idé (historie) der er eksekveret virkelig ringe. Udover universet, så virker historien desuden uoriginal som fx robotten hvis uforståelighed over for hovedpersonen ligner en kopi af Terminator 2. Slutningen er identisk med slutningen i Monsters, Inc. ud over Avengers/Dark Knight Rises mindelserne og så har robotten i øvrigt alt for mange ligheder med Wall-E (og Eve). Så er der åbenlyse plothuller, samt utroværdige bekendtskaber og ligegyldige informationer der ikke bliver brugt. Alt i alt synes jeg filmen er den ringeste Disney-film siden Prinsessen og frøen.
Gravatar

#2 steadi07 9 år siden

Hvordan er 3D'en? Jeg kan kun se på engelsk i 2D i Palads, så hvis 3D'en bare er det mindste tolerabel, så kan jeg vel godt snige mig i Cinemaxx.. Lidt irriterende :)
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#2 Har kun set den i 3D, så kan ikke sige meget om forskellen på den oplevelse og så i 2D. Men der var intet, der blev kastet ud i hovedet på en, meget behersket brug af 3D, som jeg synes, er måden de fleste større animationsproduktioner efterhånden bruger teknologien på.
Gravatar

#4 steadi07 9 år siden

#3 - Alright, det bliver nok til en billet til mig. Det må være den sødeste robot i en film længe!
Gravatar

#5 HighFlyer15 9 år siden

Alt for forudsigelig og feel good slutning.
Fandt intet nyt i denne film, udover designet på Big 6 var sød til tider. Ellers der ik så meget sjovt at komme efter.
Meget god børnefilm, hvis man lige vil have 1½ times stilhed :)

Bedste fra Disney og Pixar? Hmm.. Der er ingen mindeværdige figurer i filmen. Det siger en del.

3 stjerner fordi den var godt animeret. That's about it.
Gravatar

#6 Anders Baad Mai 9 år siden

"Det bedste fra Disney og Pixar"? Så langt fra. Største problem for mig var nok at jeg altid var 3 skridt foran historien.
Helt udmærket film, hvis børnene skal underholdes, men ikke en film for både børn og voksne som jeg havde håbet
Gravatar

#7 minnesotan 9 år siden

Jeg synes den var rigtig god :) (var da den der grinte højst i biffen)
Fed stemmer (så den på engelsk)
Gravatar

#8 mbk 9 år siden

Til dem med børn... Mine drenge på 4 og 6 år var til forpremiere i starten af december, og idet rulleteksterne kom råbte de begge "hvornår kan vi se den igen?" Vi så den så igen i går, og de var stadig helt vildt begejstrede. Topkarakterer herfra:-)
Gravatar

#9 Collins 9 år siden

God film, 5/6 stjerner.

De der kalder filmen for uoriginal og forudsigelig har, efter min bedste overbevisning, glemt hvad meningen er med denne type film. Måske disse personer burde holde sig væk fra pixar/disney film i fremtiden.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#10 Sweetiebellefan 9 år siden

Det ser godt ud.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: