“Biler 2” racer over lærredet i et hæsblæsende og livligt tempo. Lyden af motorer brager ud af højttalerne, og 3D-grafikken glider ubesværet ned. Flot og dyrt ser det ud, men bag facaden truer en overlæsset og skizofren historie med at springe læk – som den grinagtige Yugos notorisk uholdbare motor. John Lasseter er længere væk end nogensinde fra den faktiske dybsindighed, han med “Toy Story” gjorde til Pixars varemærke. Den flig af ægte nostalgi, der gjorde, at “Biler” kunne charmere bare en smule, er fordampet i denne to’er. “Biler 2” overlever med nød og næppe på dampene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 12 år siden

Jeg ser rigtig meget frem til denne, da jeg er KÆMPE Pixar fan. Jeg synes dog også at Cars er deres svageste film (uden at være dårlig), så derfor forventer jeg mig ikke Toy Story 3 niveau, men stadig højt niveau. Jeg er sikker på jeg ikke bliver skuffet over den.

Kan slet ikke vente med at se den i morgen! På originalsproget selvfølgelig.
Gravatar

#2 Knuden 12 år siden

Så sært som det måske lyder, er jeg glad for at de i det mindste kører videre med deres svageste film, frem for at lægge yderligere ovenpå film som f.eks. Wall-E, Up og The Incredibles(selvom der vidst også er rygter om en fortsættelse der). :)
Gravatar

#3 Batsy 12 år siden

Tror der meget mere underholdning i den engelske udgave af cars 2, pga Caine som er bare awesome i det hele taget 8D

men skal se den imorgen på Islandsk, sammen med min søster og kusine
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#4 region 2 killer 12 år siden

Skuffende film. Her er min opdateret rangering af Pixar filmene (if anybody cares):

1. Toy Story 2
2. Up
3. Wall-E
4. The Incredibles
5. Finding Nemo
6. Ratatouille
7. Toy Story
8. Cars
9. Toy Story 3
10. A Bug's Life
11. Monsters, Inc.
12. Cars 2
Jaws 3 makes Jaws 2 look like Jaws and if Jaws: The Revenge hadn't surfaced to make Jaws 3 look like Jaws 2, Jaws 3 would have been known as the bigge
Gravatar

#5 Calliss 12 år siden

Jeg glæder mig nu trods alt til at se den :)
Gravatar

#6 DrHouseDK 12 år siden

Jeg har set den på dansk til forpremiere 31. juli 2011, så den på originalsproget d. 1. august 2011, og nu på lørdag d. 6. august 2011 tager jeg atter i biffen for at se den på dansk - der fungerer den simpelthen bedre.

Detaljerigdommen er ufattelig, den første 3D-film jeg har set der ikke irriterer mine øjne eller giver hovedpine, og der er så mange små facts omkring biler deri - der har hold i virkeligheden! - at den er en fryd at se hvis man er bilfanatiker. Man genkender bl.a. - endda i baggrunden - en BMW 2002, en Fiat Grande Punto, en Peugeot 207 og jeg kunne blive ved. Det er skønt at man konstant er optaget af at opdage nye ting!

Der går ikke langt mellem de kæmpe grin - undertegnede sad med tårer i øjnene indtil flere gange undervejs som følge af kæmpe latter.

Jeg kan klart anbefale filmen! Selvom jeg er en halvvoksen mand på 25 somre, nyder jeg filmen, det samme gjorde mine jævnaldrende medgængere. Thumbs up til PIXAR, den første film fik skrækkelige anmeldelser for biografoplevelsen, den anden får også på puklen - og endnu engang viser det sig at en film der modtager dårlig kritik, er helt fantastisk og virkelig hver en øre værd.
Gravatar

#7 Batsy 12 år siden

Synes den var rigtig fin og god underholdning, så jeg er uenig med andmeldsen at den er fattig angående historie, da jeg synes den var en del mere underholdene, sjovere og mere medrivende en den første cars, jeg så den dog på islandsk og vil sikkert være mere underholdt af det engelske udgave, men den islandske gjorde det nu meget godt


Jeg var underholdt, jovist det ikke den bedste pixar men den er bedre end den første, og elskede introen til den film, det var fanme en true tribute til bond bare med en sej britisk bil

4-5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jeg har aldrig set den første Cars. Alt jeg har set fra trailers og lignende samt anmeldelser og kritik fra venner har afholdt mig. Den ser bare så sindsygt tåbelig ud, og ham der den latterlige bil med fortænderne, der hele tiden prøver at være sjov, bør ryge direkte på lossepladsen! Pisseirriterende karakter! Det samme kan siges om 2'eren. Måske jeg får dem set i fremtiden, men mine forventninger er godt nok helt i bund med de film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 elwood 12 år siden

[url= vi snakker Cars 2[/url]

John Lasseter viser sin Hawaii skjorte samling frem, Gi-jones you have a long way.

Oh and note the date.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 MOVIE1000 12 år siden

#8 Enig, men desværre har jeg set den første. (Blev utrolig skuffet over Pixar).
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: