Pixars allerførste bommert er uheldigvis en stor en af slagsen. På overfladen er “Biler” lige så bedårende som en splinterny Ferrari, men indholdsmæssigt er den lige så uinteressant som en rusten, aflæsset varevogn. Det eneste gode ved discens minimale mængde ekstramateriale er, at det har gjort det muligt at bruge endnu mere plads på at optimere kvaliteten af billedet og lyden, hvilket må siges at være blevet gjort. Både dvd’ens billed- og lydside er blandt årets absolut bedste, så som en ren dvd-oplevelse er “Biler” en engangsbillet værd, men langtfra en retur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 davenport 17 år siden

Jeg er VILD med Monsters. Den er solid! Jeg har brugt den til at undervise efter mange gange, især med Mikes måde at være selvisk på.
Har ikke set Cars, og har da egentlig heller ikke meget lyst til det efter denne anmeldelse.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 dome 17 år siden

Ganske underholdende film, synes scenen med at "vælte køer" var absolut genial fundet på.
4.5/6 herfra.
Yes sirs!
Gravatar

#23 Hal60 17 år siden

Cars var godt nok også noget af en stinker vil jeg mene, og jeg ville også ha' været faldet i søvn, hvis det ikke havde været for en kammerat.

- 1/6 Herfra.

Monsters Inc og A bugs life var næsten lige så ækle.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#24 BN 17 år siden

4/6 herfra

Det er en middelgod film. Grundideen - biler som hovedpersoner i en verden hvor der kun findes biler (og ingen mennesker) er ret original, men selve historien er blot en variant af noget man har set mange gange før.

Og jo, #6 og #14, historien kan i bund og grund godt minde lidt om Michael J. Fox-filmen "Doc Hollywood", som iøvrigt er lille perle af en komedie fyldt med herlige, sjove typer.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Saenjaina 17 år siden

2/6 ???

Det strider godt nok mod alt hvad jeg har læst om filmen. Selv på IMDB scorer den 7.7 hvilket er meget højt derinde. Og i biograf anmeldelsen hér på siden får den 4/6...

Hmm...
Gravatar

#26 filmz-dreyer 17 år siden

Synd at endnu en underholdende og velfortalt fortælling bliver sablet af denne Insideren, som nok burde bruge lidt mere tid på at finde sit inde barn, frem for at spilde andres tid på at fortælle os hvor forfærdelige de fantasifyldte film er. Fordi film ikke indeholder blod og/eller realisme er de ikke nødvendigvis dårlige. I den virkelige verden.
Gravatar

#27 filt 17 år siden

#26, har du overhovedet læst anmeldelsen?
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#28 filmz-dreyer 17 år siden

Jep, det har jeg
Gravatar

#29 filmz-cp 17 år siden

Kritikken af denne film er ganske ufortjent. Den har måske ikke samme grad af ironi, sarkasme og referencer som i andre film fra Pixar, men filmen henvender sig jo også tydeligvis til et yngre publikum. Det kan da umuligt have undgået anmelderens opmærksomhed? Som børnefilm betragtet ville jeg have givet den topkarakter.

Skriv ny kommentar: