“Borat” er en komedie, som forårsager krampe i kinder og led, når den er bedst, og får én til at stirre utålmodigt på uret, når den er værst. Heldigvis har skuespiller og manuskriptforfatter Sacha Baron Cohen flere genialiteter i ærmet end platheder, men han kunne godt have gjort et bedre stykke arbejde. Både filmens billed- og lydside præsenteres solidt på denne udgivelse, mens ekstramaterialet er en anelse tyndt.
#11 Skeloboy 17 år siden
Jeg har nu aldrig set en film kun på baggrund af antal stjerner, men anmeldelserne læser jeg da.
#12 davenport 17 år siden
#13 chandler75 17 år siden
#14 filmz-BrotherJack 17 år siden
Jeg er selv ligeglad med konstruktion/ikke konstruktion - filmen fik mig til at grine, nærmest konstant, og mere beder jeg ikke om fra en komedie. Jeg holder mere på biografanmeldelsens ******
#15 jessup 17 år siden
Anmelderen tager ikke rigtig stilling til genren/diskursen Mockumentary og det hæmmer perspektiverne i anmeldelsen.
#16 The Insider 17 år siden
#17 The Insider 17 år siden
#18 filmz-Mumbles 17 år siden
Grow up.
#19 Zabriskie 17 år siden
En del af morskaben er netop at publikum ved det er rigtige mennesker Borat møder, men hvis man lige pludselig bliver i tvivl om det forsvinder morskaben også delvist.
I sidste ende er det dog stadig en solid underholdende film der fortjener de fire stjerne den får i anmeldelsen.
Jeg var en smule skuffet over "Borat" efter at have læst biografanmeldelsen, men når jeg tænker tilbage på den nu var den jo faktisk vanvittig morsom.
#20 filmz-BrotherJack 17 år siden
Øhm... Det er jo et diskussionforum. Anmelderen kommer med en holdning, vi diskuterer - fordi vi er uenige. Det kommer der en debat ud af.
Der er da intet barnligt i at give sin mening til kende, fordi man er uenig. Så går anmelderne jo ind og diskuterer med, forsvarer sig, ændrer syn/ændrer vores syn på tingen. Det er vel kun en god ting ved filmz, i forhold til f.eks. Politikens anmeldere, som du aldrig ville kunne diskutere med.
Grow up - right back at ya!