Det er dejligt at se Terry Gilliam slå gækken løs igen, også selv om slutresultatet er en lettere forglemmelig affære. “The Brothers Grimm” besidder mange af Gilliams velkendte positive strejf, men den tillokkende glasur dækker nærmere over en luftfyldt walesbolle end en fyldig, sultstillende romkugle. Filmen ser acceptabel (men ikke synderlig godt) ud og lyder eminent på dvd. Ekstramaterialet er desværre ret sparsomt og overfladisk, bortset fra et formidabelt kommentarspor med hr. Gilliam. “Grimm” vil næppe sende chokbølger igennem industrien (den formåede knapt nok at tjene sine produktionsomkostninger ind på verdensplan), men den formår uden de store problemer at stille sulten, indtil instruktørens næste projekt, “Tideland”, udkommer i biffen.
#1 filmz-mr. larsen 18 år siden
lyder ok....!!!
#2 Hal60 18 år siden
#3 wiseguy 18 år siden
#4 filmz-d4||3 18 år siden
Sys der var nogen ret underlige ting i den som jeg ik rigtigt sys havde noget med noget at gøre..
#5 El Capitan 18 år siden
2/6 MAX....
#6 akerman 18 år siden
tror Gilliams psykotiske side fik overtaget denne gang. Eller omvendt.
#7 davenport 18 år siden
#8 Captain Vallo 18 år siden
Indrømmet: Det er så absolut ikke Gilliams fineste øjeblik, men adskillige gange følte man et pust af stemningen fra Time Bandits. Til trods for den til tider haltende CGI, så byder filmen næsten hele vejen igennem på virkelig flotte billeder.
Ja-ja ... Flere af skuespillerne (ikke mindst Peter Stormare) overspiller næsten til det ekstreme, men jeg morede mig fint over det.
Som sagt; I mine øjne er det glimrende underholdning.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#9 lyspunkt 18 år siden
Jeg havde fået at vide, at det var noget skod, og med det in mente, kunne jeg kun blive positivt overrasket. Så facit blev.at jeg var underholdt, og det er vel egentligt også formålet med filmen.
4/6
#10 El Capitan 18 år siden