Det er dejligt at se Terry Gilliam slå gækken løs igen, også selv om slutresultatet er en lettere forglemmelig affære. “The Brothers Grimm” besidder mange af Gilliams velkendte positive strejf, men den tillokkende glasur dækker nærmere over en luftfyldt walesbolle end en fyldig, sultstillende romkugle. Filmen ser acceptabel (men ikke synderlig godt) ud og lyder eminent på dvd. Ekstramaterialet er desværre ret sparsomt og overfladisk, bortset fra et formidabelt kommentarspor med hr. Gilliam. “Grimm” vil næppe sende chokbølger igennem industrien (den formåede knapt nok at tjene sine produktionsomkostninger ind på verdensplan), men den formår uden de store problemer at stille sulten, indtil instruktørens næste projekt, “Tideland”, udkommer i biffen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-mr. larsen 18 år siden

har ikke set den,

lyder ok....!!!
Gravatar

#2 Hal60 18 år siden

Var faktisk lidt overrasket over den, da mine forventninger var lige rundt 0. Ganske udemærket underholdning, men så heller ikke mere.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#3 wiseguy 18 år siden

Jeg var skuffet! 2½ / 6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4 filmz-d4||3 18 år siden

Var også lidt skuffet.
Sys der var nogen ret underlige ting i den som jeg ik rigtigt sys havde noget med noget at gøre..
Gravatar

#5 El Capitan 18 år siden

Er VILDT skuffet over Terry Gilliam, på grund af denne film...!!

2/6 MAX....
Gravatar

#6 akerman 18 år siden

skrækkelig film, kort og godt...

tror Gilliams psykotiske side fik overtaget denne gang. Eller omvendt.
Gravatar

#7 davenport 18 år siden

Jeg kunne godt lide den, der var rigelig med smæk på, men jeg synes den var dårligt klippet. De kunne godt have lavet et dir.cut på DVD, der var lidt bedre gennemarbejdet end den (øjensynlige forhastede) biografversion..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 Captain Vallo 18 år siden

På trods af at dette er Gilliam badet i Hollywoods til tider næsten kvælende rampelys, følte jeg mig virkelig godt underholdt hele vejen gennem filmen.
Indrømmet: Det er så absolut ikke Gilliams fineste øjeblik, men adskillige gange følte man et pust af stemningen fra Time Bandits. Til trods for den til tider haltende CGI, så byder filmen næsten hele vejen igennem på virkelig flotte billeder.
Ja-ja ... Flere af skuespillerne (ikke mindst Peter Stormare) overspiller næsten til det ekstreme, men jeg morede mig fint over det.
Som sagt; I mine øjne er det glimrende underholdning.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#9 lyspunkt 18 år siden

Det er så afgjort én af de film, hvor forventninger har været en væsentlig faktor.
Jeg havde fået at vide, at det var noget skod, og med det in mente, kunne jeg kun blive positivt overrasket. Så facit blev.at jeg var underholdt, og det er vel egentligt også formålet med filmen.
4/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#10 El Capitan 18 år siden

Jeg glæder mig mere til at se hans næste film...!!! HER

Skriv ny kommentar: