Det er som sagt ikke kun i forhold til De Palmas oprindelige film, at den nye “Carrie” fejler. Den er i sig selv blottet for alt andet end udmærkede præstationer og en god historie (som den jo i øvrigt ikke selv kan tage æren for). At filmen egentlig er en horrorfilm, vil de færreste nok bemærke, hvis ikke de vidste det på forhånd. “Carrie” (2013) skræmmer kun, når man tænker over, hvorfor den overhovedet er blevet genindspillet. Derimod er originalen ikke blevet et offer for tidens tand. Se den.
#11 Cain 11 år siden
#12 Barnebarn 11 år siden
Jeg så originalen forleden som indledning til denne Carrie, og originalen var håbløst dårlig. Den var langt bedre i min hukommelse som en "klassisker" end den reelt set var.
Nogen film er bare bedre, som man husker dem, end de i virkeligheden er, hvis man genser dem - og Carrie (1976) er en af de film.
Den nye Carrie var hverken et mesterværk eller et markværk. Det var en glimrende film over middel, som var drevet af glimrende skuespil af både Chloë Grace Moretz og Julianne Moore. Gyser vil jeg ikke kalde det - heller ikke originalen.
Men jeg var godt underholdt - også selv om jeg kendte historien til døden, da jeg både har læst bogen og set den originale Carrie.
#13 reneac 11 år siden
og leder også efter cujo
#14 Flemming Larsen 11 år siden
http://cdon.dk/film/carrie_(blu-ray)_(nordic)-2349...
#15 wimmie 11 år siden
Er også rigtig glad for originalen så jeg holder mig nok bare til den.
#16 Slettet Bruger [395136082] 11 år siden
#17 davenport 11 år siden
#18 Sweetiebellefan 11 år siden
#19 wimmie 11 år siden
Jeg synes tværtimod at den holder rigtig godt - meget bedre end jeg huskede :)
#20 amlb13 11 år siden