Det er som sagt ikke kun i forhold til De Palmas oprindelige film, at den nye “Carrie” fejler. Den er i sig selv blottet for alt andet end udmærkede præstationer og en god historie (som den jo i øvrigt ikke selv kan tage æren for). At filmen egentlig er en horrorfilm, vil de færreste nok bemærke, hvis ikke de vidste det på forhånd. “Carrie” (2013) skræmmer kun, når man tænker over, hvorfor den overhovedet er blevet genindspillet. Derimod er originalen ikke blevet et offer for tidens tand. Se den.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Cain 10 år siden

Jeg har n u aldrig synes at bogen hører til Horror delen af Kings store forlag. Den er vel mere en tragedie. Ser heller ikke den første film som en horror film overhovedet.
Is that my stomach or ypur Ambrocius?
Gravatar

#12 Barnebarn 10 år siden

Det må være længe siden, at du sidst så originalen.

Jeg så originalen forleden som indledning til denne Carrie, og originalen var håbløst dårlig. Den var langt bedre i min hukommelse som en "klassisker" end den reelt set var.

Nogen film er bare bedre, som man husker dem, end de i virkeligheden er, hvis man genser dem - og Carrie (1976) er en af de film.

Den nye Carrie var hverken et mesterværk eller et markværk. Det var en glimrende film over middel, som var drevet af glimrende skuespil af både Chloë Grace Moretz og Julianne Moore. Gyser vil jeg ikke kalde det - heller ikke originalen.

Men jeg var godt underholdt - også selv om jeg kendte historien til døden, da jeg både har læst bogen og set den originale Carrie.
Gravatar

#13 reneac 10 år siden

hvor kan man købe orginalen
og leder også efter cujo
Gravatar

#14 Flemming Larsen 10 år siden

reneac (13) skrev:
hvor kan man købe orginalen
og leder også efter cujo


http://cdon.dk/film/carrie_(blu-ray)_(nordic)-2349...
Gravatar

#15 wimmie 10 år siden

Øv, desværre hvad jeg frygtede :(

Er også rigtig glad for originalen så jeg holder mig nok bare til den.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16 Slettet Bruger [395136082] 10 år siden

Jeg så den originale for nogle dage siden og tidens tand har sgu ikke været god ved den. Om remaket er bedre eller værre.. oh well, det er ikke sikkert, jeg kommer til at se den alligevel.
Gravatar

#17 davenport 10 år siden

Jeg genså Cujo for et par uger siden. Den holder slet ikke i dag!
Og Tad overlever... :/
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 Sweetiebellefan 10 år siden

Jeg ser frem til denne version.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19 wimmie 10 år siden

davenport (17) skrev:
Jeg genså Cujo for et par uger siden. Den holder slet ikke i dag!
Og Tad overlever... :/


Jeg synes tværtimod at den holder rigtig godt - meget bedre end jeg huskede :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#20 amlb13 10 år siden

Jeg synes at man skal se på "klassikere" i kontekst med den tid, som de er udgivet i. I 1979 var grænserne for tragedier - horror om man vil - ikke skubbet så langt, som de er i dag. Carrie i 1979 er, efter min mening, et æstestisk værk, som er ekstremt tidsbeskrivende. Desuden synes jeg at filmteknikken er for fed. Den scene, hvor idrætslæreren står med eleverne i baggrunden, er klasse. Jeg er elsker med originalen, det behøver jeg ikke en nyere hollywood udgave til at minde mig om.

Skriv ny kommentar: