Det lurer under hele filmens forløb, at de våben, som Wilson med kongressens velsignelse sender til oprørerne i Afghanistan, er de samme våben, som på et senere tidspunkt vil blive benyttet mod USA selv. Denne problematik tages kortvarigt op hen imod slutningen af filmen, men det sker på en facon, der stemningsmæssigt skærer i forhold til den første meget underholdende time af filmen. I sidste ende viser det sig at være nemmere at grine af Charlie Wilsons eskapader end at have medfølelse med politikeren, som bagsiden af hans storstilede plan langsomt viser sig. Som politisk komedie fungerer “Charlie Wilson’s War” eminent, men som fremadskuende drama mangler den en mere konsekvent behandling af amerikansk udenrigspolitik.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 16 år siden

En skam at jeg ikke går op i politik, så får jeg nok ikke så meget ud af det. Ligesom med filmen Syriana :)

Men den skal da ses uanset :)
Gravatar

#2 filmz-xlarti 16 år siden

#1 Bare rolig, du skal nok få masser ud af den, den er top underholdende!
Gravatar

#3 Patriarch 16 år siden

#1

Den er meget mere tilgænglig end Syriana.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 lagoni 16 år siden

5 stjerner, det havde jeg ikke troet. Traileren ser da bare fjollet og plat ud og specielt Roberts virkede helt forkert til rollen. Men ok, det er ikke første gang en trailer har været misvisende...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 MuManden 16 år siden

Var lige inde at se filmen her i nat og det var dog utroligt så sej ham Philip Seymour Hoffman er i denne film og et rigtigt 80'er look...

og som #4 er inde på så ser traileren pænt dårlig ud, men filmen er dog langt bedre, bare så i/du ved det.

Den sidste halve time var for mig dog lidt mere kedelig end den første time. Nu har jeg så også arbejdet sammen i 5 år, med en der oprindelig kommer fra Afganistan, så noget af filmens slutning vidste jeg dog godt noget af i forevejen.

Men som helhed så holder den og derfor får den 4/6
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#6 Riqon 16 år siden

Komikken i traileren fangede heller ikke mig, men efter denne anmeldelse skulle man måske alligevel give den en chance på et tidspunkt - det bliver dog ikke i biffen. ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 filmz-jonasgr 16 år siden

Når det er Mike Nichols som er instruktøren er det altid garant for en vis form for kvalitet. Jeg forventer ikke noget mesterværk, men i det mindste en film over middel.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#8 filmz-Bartholdy 16 år siden

Synes faktisk den havde rigtig meget at byde på. Kommer lige fra biografen. Elskede hvordan den fremstiller maskinen Amerika som en samling individer, der handler udfra deres egne fjollede idiosynkrasier og fikse ideer. Det er sort komisk, fordi det står i kontrast til den verdenssituation hovedpersonerne skalter og valter med. Den er ikke som sådan USA-kritisk, men bestemt heller ikke patriotisk. Bare et meget sigende dokument, der fortæller at de mennesker der har magt og indflydelse ikke er onde eller gode, de handler bare som de bedst kan. God at se for alle der HADER Amerika (landets efterskoler generelt) og alle der ELSKER Amerika. Begge parter tager fejl.

Desuden et fab slutcitat, og herresej Philip Seymour Hoffman med fantastisk komisk timing.
Gravatar

#9 filmkorn.dk 16 år siden

Næsten perfekt, men et par svipsere, der fjerner filmen fra den sublimt objektive allegori, trækker ned.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#10 filmz-BrotherJack 16 år siden

#4
Mike Nichols-film er som oftest værd at se, og vi har været ofre for utallige forsøg på at "mainstreame" hans film op i trailerne.
Glæder mig til den her!

Skriv ny kommentar: