Når man har set “Riddick” er man ikke i tvivl om, hvor de multi-mange millioner, der er blevet brugt på filmen, er forsvundet hen. Filmens visuelle side er ganske enkelt fantastisk flot og giver indtrykket af en episk film. Dette ses specielt i scenerne hvor Necromongerne invaderer Helios Prime. Omfanget af deres hær og angrebet i sig selv er nok til at tage pusten fra enhver.
Man tvivler ikke på, at der ikke er sparet på det mindste, når man ser de flotte og detaljerede kostumer og rustninger, samt de storslåede (og ofte dunkle) kulisser. Filmens CGI-effekter hører også til helt i toppen – faktisk er der ikke en finger at sætte på dem filmen igennem. Her er specielt de enorme udsigter over filmens forskellige planeter imponerende.
Hvis man koger alle disse ting ned, står man tilbage med en ganske storslået og episk action-film. Plottet, det gemmer vi godt af vejen, og i stedet nyder vi Vin Diesel der giver for fuld udblæsning i en lang række veludførte action-scener.
#51 dfms 19 år siden
#52 filmz-Bruce 19 år siden
De skildrede verdener var flotte og interessante. Selve Necromongers og deres univers lad mig dog kold, kedelige bad guys. Men de lidt mere rå Chrematoria scener var gode og jagten på planeten ligeså. Jeg bli'r dog underligt impotent, når en scene med en lille pige popper op og siger "Are you gonna stop the new monsters?", eller når "vor helt" skal fyre en corny one liner af for at sætte tryk på hans heltestatus, hvor eet henkastet ord, havde virket 10 gange bedre. Men det virker nok fint i Bush land. Og hvorfor iøvrigt følge pigen og moderen i klip indimellem, når de på intet tidspunkt blev interessante i historien efter imam'ens død?
Anyway, underholdende film.
Film 6.5/10
DVD 9/10
#53 dfms 19 år siden
Det er rigtig nok at filmen halter en del steder, men jeg syndtes nu de Necromongers er ok. Ja lyden er fed, så venter vi bare på et DTS lydspor. :-)
#54 filmz-cluas 19 år siden
#55 Kiksmann 19 år siden
#56 Lethal Injection 19 år siden
#57 PredatorX 18 år siden
Der findes ingen "Director's Cut", men derimod en "Unrated" version, hvilket er den version du kan få i Danmark.