Når man har set “Riddick” er man ikke i tvivl om, hvor de multi-mange millioner, der er blevet brugt på filmen, er forsvundet hen. Filmens visuelle side er ganske enkelt fantastisk flot og giver indtrykket af en episk film. Dette ses specielt i scenerne hvor Necromongerne invaderer Helios Prime. Omfanget af deres hær og angrebet i sig selv er nok til at tage pusten fra enhver.
Man tvivler ikke på, at der ikke er sparet på det mindste, når man ser de flotte og detaljerede kostumer og rustninger, samt de storslåede (og ofte dunkle) kulisser. Filmens CGI-effekter hører også til helt i toppen – faktisk er der ikke en finger at sætte på dem filmen igennem. Her er specielt de enorme udsigter over filmens forskellige planeter imponerende.
Hvis man koger alle disse ting ned, står man tilbage med en ganske storslået og episk action-film. Plottet, det gemmer vi godt af vejen, og i stedet nyder vi Vin Diesel der giver for fuld udblæsning i en lang række veludførte action-scener.
#1 Skobbolop 20 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#2 azathoth 20 år siden
#3 filmz-Martin Schou 20 år siden
Når det så er sagt, så er Pitch Black en fabelagtig action-gyser, som er værd at se. Jeg vil måske vove at mene, man nok bør se Chronicles først, da man ellers kan risikere at forvente en Pitch Black II, og det er der bestemt ikke tale om.
#4 Spanner 20 år siden
Fat popcornene og læg hjernen derhjemme
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#5 El vez 20 år siden
Pitch Black bør man naturligvis se, men det er ikke en absolut nødvendighed.
#6 filmz-karlerminven 20 år siden
Jeg gi'r filmen 4,5/6.. skuespillet var også godt, selv Vin Diesel spillede godt! Og Karl Urban var også god som Vaako.
Det er muligt at jeg ville ha' fået mere ud af filmen hvis jeg havde set Pitch Black, men som #3 siger så får man bare et mere mystisk indtryk af Riddick hvis man ikke har set PItch Black!
GOD FILM! SE DEN!
What is a not-joke?
#7 Zelle 20 år siden
Kan også klart anbefale den...
#8 Spanner 20 år siden
Højpandede elitister
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#9 filmz-Kadann 20 år siden
God underholdning og fantastiske art direction, som El Vez også siger.
#10 azathoth 20 år siden