Når man har set “Riddick” er man ikke i tvivl om, hvor de multi-mange millioner, der er blevet brugt på filmen, er forsvundet hen. Filmens visuelle side er ganske enkelt fantastisk flot og giver indtrykket af en episk film. Dette ses specielt i scenerne hvor Necromongerne invaderer Helios Prime. Omfanget af deres hær og angrebet i sig selv er nok til at tage pusten fra enhver.

Man tvivler ikke på, at der ikke er sparet på det mindste, når man ser de flotte og detaljerede kostumer og rustninger, samt de storslåede (og ofte dunkle) kulisser. Filmens CGI-effekter hører også til helt i toppen – faktisk er der ikke en finger at sætte på dem filmen igennem. Her er specielt de enorme udsigter over filmens forskellige planeter imponerende.

Hvis man koger alle disse ting ned, står man tilbage med en ganske storslået og episk action-film. Plottet, det gemmer vi godt af vejen, og i stedet nyder vi Vin Diesel der giver for fuld udblæsning i en lang række veludførte action-scener.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skobbolop 19 år siden

skal man have set Pitch Black inden man ser Riddick?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#2 azathoth 19 år siden

#1: Hmm... nej, jeg vil vurdere at du godt kan undvære og stadig nyde Riddick. Men jeg vil da anbefale at du ser den først for at få en bedre sammenhæng (og det er også en ret fed film)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 filmz-Martin Schou 19 år siden

Der er vitterligt ikke megen forbindelse mellem de to film - du går ikke glip af noget i Chronicles of Riddick, hvis du ikke har set Pitch Black - alt det relevante bliver hurtigt opsummeret, og hvis du ikke har set den, får du nok også et mere mytiskt indtryk af Riddick.

Når det så er sagt, så er Pitch Black en fabelagtig action-gyser, som er værd at se. Jeg vil måske vove at mene, man nok bør se Chronicles først, da man ellers kan risikere at forvente en Pitch Black II, og det er der bestemt ikke tale om.
I'm not left-handed either.
Gravatar

#4 Spanner 19 år siden

JEg følte mig top underholdt hele vejen gennem Chronicles. Veludførte actionscener og eminent production design, krydret med Vin Diesels one-liners er en god cocktail.

Fat popcornene og læg hjernen derhjemme
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 El vez 19 år siden

Yeah - det eneste der irriterede mig var at Thandie Newton spillede helt forfærdeligt. God action, utrolig flot billedside - oscarværdig art direction!

Pitch Black bør man naturligvis se, men det er ikke en absolut nødvendighed.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg har ikke set Pitch Black (selvom jeg godt gad) og jeg mener at jeg blev underholdt hele filmen igennem. Det er både en ret fed historie, og effekterne var geniale! Jeg synes (nok bare min mening) at det er klart Vin Diesels bedste film, han har en meget bedre historie og har mulighed for at spille lidt på en rolle i stedet for xXx og The Fast and The Furious, hvor han bare var en mand med én enkelt replik (selvfølgelig ikke én replik, men han sagde ikke specielt meget)

Jeg gi'r filmen 4,5/6.. skuespillet var også godt, selv Vin Diesel spillede godt! Og Karl Urban var også god som Vaako.

Det er muligt at jeg ville ha' fået mere ud af filmen hvis jeg havde set Pitch Black, men som #3 siger så får man bare et mere mystisk indtryk af Riddick hvis man ikke har set PItch Black!

GOD FILM! SE DEN!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#7 Zelle 19 år siden

Jeg var meget fornøjet og syntes at det var en fed film, selvom den er meget anderledes fra Pitch Black... Det er uden tvivl Vin Diesels bedste rolle, og som det står i anmeldelsen er den jo nærmest skræddersyget til ham...
Kan også klart anbefale den...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#8 Spanner 19 år siden

Jeg må sige, at efter jeg havde set den til premiere surprise ugen inden, var jeg noget rystet over de ekstremt ringe anmeldelser, den fik af det samlede danske anmelderkorps (undtagen her).

Højpandede elitister
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#9 filmz-Kadann 19 år siden

Helt enig i anmeldelsen.

God underholdning og fantastiske art direction, som El Vez også siger.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#10 azathoth 19 år siden

Var der andre btw. end mig der syntes at "Furyan" var lidt lame? Ja we get it... Riddick er en VRED mand, ingen grund til at udpensle det på den måde! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: