Det er altid rart at blive positivt overrasket, særligt af actionfilm baseret på så enkle præmisser som “Crank: High Voltage”, hvis eneste formål det er at underholde og fastholde en høj puls for enhver pris. Og man må sige, at filmen dér absolut holder, hvad den lover. Det er de færreste film, der kan prale af at være så gennemførte og stramt konstrueret uden den mindste form for slinger i valsen, hvilket er befriende og tilfredsstillende – også selvom det næppe har samme virkning ved gensyn. “Crank: High Voltage” er bestemt ikke et mesterværk, men jeg har ikke siden “Running Scared” været så underholdt af innovation og stilstikker action.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kram 14 år siden

God anmeldelse du beskriver perfekt hvad filmen er, nemlig ikke et mesterværk men faktisk en innovativ film. En god film? Tja, man er som sagt godt underholdt og på nær en enkelt scene hen imod slutningen af filmen har jeg ingen direkte kritikpunkter som sådan.

Positiv overraskelse og godt at se nogle tør lave anderledes film.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#2 lagoni 14 år siden

Den her glæder jeg mig godt nok til, som nævnt andre steder, så er Statham perfekt i den første og historien tager ikke sig selv særlig seriøst. Fantastisk og langt ude underholdning.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 Ericmase 14 år siden

God anmeldselse af filmen. Jeg tror jeg ser frem til denne 2´er. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 misuma 14 år siden

Jeg nyder hjernedøde aktionbaskere, men fandt den første Crank lettere anstrengende.

2'eren bliver dog nok set når den ryger ned omkring de 50 kr i Blockbuster.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5 DarkLight 14 år siden

I en serier der er kendt på at være langt ude, er denne lige lidt for langt ude. Jeg gik fra underholdt til latterligt. Desværre.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 duuk74 14 år siden

lagoni (2) skrev:
Den her glæder jeg mig godt nok til, som nævnt andre steder, så er Statham perfekt i den første og historien tager ikke sig selv særlig seriøst. Fantastisk og langt ude underholdning.


Præcis. Den er så langt ude på overdrevet at jeg ikke kunne undgå at sidde og grine højlydt flere gange.
Gik til med noget skepsis, men blev i den grad overrumplet over filmens kant, klipning actionscener, og ikke mindst brug af musik.
Et særdeles frisk pust i forhold til de seriøse oppustede "action blockbusters".
Den tager jo næsten pis på genren - herligt.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 theassociate 14 år siden

Jeg er helt enig med #5. Hvor jeg synes etteren var ganske fin underholdning, er den her simpelthen for meget.
Gravatar

#8 filmzkim 14 år siden

Jeg glæder mig edderspændssma!... hvis det altså er et ord!
Når den får 4 stjerner, er jeg bestemt glad, da den kun skal ses på grund af den overekstreme action og Jason Statham! Så hvis den samtidig får 4 stjerner af en anmelder på filmz, får den sikkert 6 stjerner i min "actiondagbog".
Mark Neveldine overgår Bay, når det gælder action. - og det er ikke på eksplosioner, men det er jeg fuldstændig ligeglad med.
1'eren var specielt fed, fordi historien og karaktererne ikke tager sig selv seriøst, og
den var instrueret anderledes end så mange andre actionfilm.
Samtidig var humoren i top!
Jeg ser frem til endnu en actionbasker!
Gravatar

#9 filmzkim 14 år siden

Forstår ikke, hvorfor der så tit bliver fokuseret så meget på plottet i alle film.

Han er nødt til at holde adrenalinen oppe for at overleve, og vil have revanche, inden han går bort.
Så behøver det vel ikke være mere avanceret!
Gravatar

#10 filmzkim 14 år siden

Grunden til indlægget i #9 er, at 1'eren kun fik 2 stjerner af en af filmzanmelderne, hvilket jeg er ekstremt uenig i!

Skriv ny kommentar: