“The Croods” er en god familiefilm, der lynhurtigt træder på speederen, da vi kastes mere eller mindre direkte ud i en hæsblæsende jagtscene, der fungerer som en fin forsmag på filmens letbenede omgang med fysiske love og virkelighedens grænser. Herefter bliver vi præsenteret for en god, men triviel fortælling, der undervejs har meget at sige om menneskelig udvikling, fornuft og frigørelse. At man ikke har sat et bedre manuskript sammen er til tider enormt ærgerligt, men “The Croods” er ofte enormt underholdende, og den har hjertet på rette sted, så man kan snildt forvente sig en hyggelig stund, hvis man drager i biffen og ser den med familien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 11 år siden

Hverken visuelt eller indholdsmæssigt er "The Croods" helt oppe på Pixar-niveau, ...


Nej, men det siger vi jo altid, når der kommer en ny Dreamworks-film. Ikke nogen overraskelse som sådan. Den kritik er ved at blive gammel. (Jeg valgte at kommentere på det, fordi det også er den udtalelse, der fremhæves på filmz' forside.)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 dhad 11 år siden

Den er hylesjov, min datter på 10 måtte tysse på sin pinlige far op til flere gange... :-) Det er længe siden jeg har grinet så meget i biografen.

Skriv ny kommentar: