Det er tanken, som tæller – fastslår et gammelt mundheld. Men selv ikke gode intentioner kan forhindre genindspilningen af “The Day the Earth Stood Still” i at være en yderst kedsommelig fuser, som har mere travlt med at prædike end underholde. Ganske vist er filmen ringe, men BD-udgivelsen er til gengæld eminent. Både skivens transfer og lydspor rangerer blandt årets hidtil bedste, og ekstramaterialet er slet ikke værst. Kort sagt: Hvis du er fan af filmen, bør du ikke tøve med at erhverve den på Blu-ray. Alle andre kan med god samvittighed lade den stå stille på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 myshkin 14 år siden

Enig, enig og.... enig ;-)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

den var fint lavet men det var lidt langt ude til sidst og den var også lidt langtrukket 3 stjerner
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg købte denne her på BD fordi jeg ikke havde set den og tænkte - den har størst chance for at imponere på BD :D

Og ganske i trit med anmeldelsen må jeg da også indrømme, at de tekniske aspekter ved filmen er nærved uovertrufne.. Upåklageligt billede og et lydspor, der absolut INTET lod tilbage at ønske..

Selve filmen derimod.. Tjaa.. Faktisk synes jeg slet ikke den var så forfærdelig.. Det største problem var næsten den bette snot-unge, der ikke gad opføre sig bare nogenlunde almindeligt.

Foruden et måske lidt for tykt pålagt hoved-budskab, synes jeg, at filmen rummer andre, måske mindre, men stadig betydningsfulde budskaber. Måske er ordet "budskaber" lidt stort at bruge.. Men menneskers frygt for det ukendte - og den egentlig underlige grund til at gå i forsvar over for netop det ukendte - bliver udstillet mindst lige så meget som vores ligegyldighed over for Jorden, når vi ser, hvordan en ellers løsbar konflikt bliver forværret af folk med frygt, der er for hurtige på aftrækkeren, og hurtigt bliver det en diskussion om hvem der skød først. Det trækker referencer til alskens problemsstillinger verden over..

At Keanu Reeves er ualmindeligt velvalgt til rollen som rumvæsen kan der ikke herske meget tvivl om, men faktisk er Kathy Bates det største trækplaster for mig i denne film. Og så må jeg jo nok indrømme, at jeg udstødte et par små grin af Robert Knepper's Oberst, når han nærmest stod og hoppede og dansede foran kontrolpanelet..

4/6 herfra..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Bohemian 14 år siden

Virkelig en kedelig og intetsigende film..
Rent ud sagt lort he he :)

4/10
Free in serenity.
Gravatar

#5 Ericmase 14 år siden

Enig med anmelderen. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 Spanner 14 år siden

Hvis jeg kom til Jorden og mødte Jaden Smiths karakter som ét af de første mennesker, ville jeg også have lyst til at udslette menneskeheden.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: