“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?
Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.
#51 PredatorX 20 år siden
Er enig og så alligevel ikke... Dinosaur er helt sikkert rigtigt flot lavet. Men alt i den er jo ikke animeret fra bunden, en del af "baggrundene" er jo ægte, hvor Dinosaurerne så er smækket ind. Nu er det vist kun få steder men alligevel... Det er dog ikke grunden til at jeg ikke er enig. Min kritik på Dinasaur går mest på, at den i mine øjne er alt for ujævn. Hvor den mange gange er "virkeligheds tro" og voksent henvendt, er den andre gange ligeså kvalmende Disney agtig, når de er aller-værst. Hvad jeg ser som den største fejltagelse mht Dinasaur er at James Newton Howards score til den ikke er mere praised end det er... Track 7 er guddommeligt.
#52 filmz-Bruce 20 år siden
Og ja, soundtracket er virkelig godt. Kender ikke lige nummer 7, men titelmelodien passer perfekt med starten på filmen. Grandiøst og storslået, hvilket må siges at være passende, når der er tale om dinosaurer.
#53 PredatorX 20 år siden
Ja okey, nu ser jeg jo som regel kun disney film uden børn. Og jeg skal da bestemt ikke udlukke, at mange af filmene, som man måske ellers ville se lidt skævt på, kommer i et andet lys når man først sidder sammen med sin datter/søn. Engang efter D.23/1-05 kan det være jeg er tilbøjelig i at være mere enig med dig;-)
#54 chuck 20 år siden
Holly Hunters stemme er hypnotiserende god. Michael jeg er ked af det på dine vegne, at du skulle lytte til Sofie Stougaards stemmeføring i stedet for. Der er en verden til forskel.
5/6 til filmen og så 6/6 til Holly Hunters præstation.
#55 DarkLight 20 år siden
Udover det, en rigtig god film som bestemt var værd at køre 100km for at få den med original tale.
5/6
#56 filmz-bullseye 20 år siden
Istedet fik jeg en filmoplevelse, med det bedste fra Bond, professionelt blandet med diverse 'kendte' figurer fra helteuniverset. Alt sammen oven i en god historie om en ganske 'almindelig' familie! Animationen er i top, humoren er placeret med perfekt timing og figurene har hver deres personlighed, som gør historien mere troværdig, hvis man kan sige det. Se den - NU
#57 filmz-jeangrey55 17 år siden