På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#131 mar16 17 år siden

elwood og yoda har jeg set mindst 10 gange før. de også okay:)
Gravatar

#132 Benway 17 år siden

#129 Sjovt at se navnene listet op på den måde, men ja, jeg genkender også dem alle. Man føler efterhånden man kender folk ret godt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#133 Yoda 17 år siden

Ja, og det pudsige er, at man rent faktisk kan huske navnene. Det fortæller blot, at man bruger meget tid på sitet :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#134 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#119 -
Er Planet Terror forresten en "rigtig" film ? Traileren for den så sygt fed ud :D

Ja. Grindhouse var oprindeligt tænkt som en dobbeltforestilling med to kortere film og nogle falske reklamer som fyld i midten. Men i Europa (og sikkert også andre steder) har man valgt i stedet for at udsende de to film for sig selv i forlængede udgaver. "Death Proof" er den første. Robert Rodriquez' "Planet Terror" er den anden. Den får premiere herhjemme den 20. juli.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#135 davenport 17 år siden

...Og her er beviset på at vi ofte render off-topic :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#136 JannikAnd 17 år siden

#129 - Så legendarisk som Schindlers ditto :) DarkLight mangler, det vil ikke falde i hans smag (formoder yoda allerede har modtaget et surt opstød af en PM fra ham :) )
Gravatar

#137 chronaden 17 år siden

damn... har været med længe nu - og som der bliver nævnt her, er der os "faste" ^^

anede slet ikke filmz haved så mange users og besøg!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#138 Yoda 17 år siden

Hehe - hvordan kunne jeg dog glemme DarkLight! Han er naturligvis også på listen... :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#139 elwood 17 år siden

#136 "Filmz Listen" må ikke falde i de forkerte hænder, ellers så vil der, ja ske noget grumt, jeg ved det bare.

/Elwood kigger sig nervøs over skuldren, og får øje på Dværgen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#140 filt 17 år siden

Jeg ville nu også mene at Evermind og jeg kunne være på listen. Chronos ser man også en del til. :)

Måske man skulle lave en liste over mytiske VIPs, hvor legender som thomasb85, darth dalle, Harry og Naite22 kunne komme på? :D
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: