På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.
#31 Highland Park 17 år siden
Og så rummer den en af de smukkeste og mest rørende sex-scener jeg nogensinde har set på film... sublimt klippet!
Har altid fascineret mig meget, at noget af det eneste den scene ikke handler om, netop er sex ;)
#32 mar16 17 år siden
og ja, jeg kigger tit på imdb, men det der var almen viden. lidt fra dokumentare, imdb, wikipedia og så videre... noget jeg kunne huske i hovedet.
modtag min undskyldning for at lyde arrogant. jeg ønskede bare ikke at lyde så "åh, hvad jeg ved, ved alle da os". jeg hader arroganter selv
#33 mar16 17 år siden
har hørt meget omtale om den specielle scene, men har dog forstået den. skulle have forstået at den er meget, meget speciel.
#34 Highland Park 17 år siden
Hvad angår det med at være arrogant, så er det helt i orden. Det skal du ikke tænke mere på - jeg kan godt høre det ikke er din mening at lyde sådan. Er en balancegang - kan være svært ikke at falde i grøften ;)
#33: Ja, jeg kan kun opfordre dig til at se filmen. Du vil ikke fortryde det :)
#35 filmz-B|aze 17 år siden
Mht. anmeldelsen synes jeg meningen er fin...tror jeg, men jeg forstår ikke halvdelen af hvad han skriver, hvad er der i vejen med at skrive på dansk. Hvorfor skal skal der abosolut bruges så mange fremmedord? Jeg synes det kommer til at virke snoppet og påtaget.
Kan selvfølgelig også bare være det er mig der er dum.
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
#36 reelsurvivor 17 år siden
#37 rammy 17 år siden
Tarantino du er min helt ! Dette er helt sikkert den fedste film jeg har set siden Pulp Fiction. Kitsch’et kliché, fed musik, den superskarpe dialog, amerikanske bigblock muscle-cars og udpenslet vold - what´s not to like ?! Så tag ind og se den, det er virkelig en film man ikke må glip af !
#38 Benway 17 år siden
Det er skønt at se Kurt Russel tilbage i rollen som hård negl, som vi kender han fra 80'er filmene, og det her er helt klart en af hans bedste rolle nogensinde. Jeg har lidt en svaghed for film som "Getaway", "Vanishing Point" og "Bullitt", så for mig er det også en stor del af underholdning at se dem bliver refereret til så fornemt. Det er også alle tiders at opleve en rigtig beskidt og veludført biljagt igen, nu hvor vi er blevet så vant til alle de sterile cgi effekter.
#39 filmz-Angel Eyes 17 år siden
Har besluttet at tage ind og se den i aften, når nu jeg ikke kan opleve den originale, tiltænkte version i biffen - men skal nu nok blive en oplevelse alligevel...
#40 filmz-BrotherJack 17 år siden
Snakes var toppen!