“LXG” er god og flot underholdning, men det er samtidig en tynd og hul affære, som hurtig er glemt, hvilket uden tvivl vil skuffe den unikke tegneseries mange fans. Manuskriptets banalitet, et kedeligt Trevor Jones soundtrack, en mangel på interessant karakterudvikling og filmens forudsigelige plot burde have forseglet filmens skæbne, men jeg følte mig alligevel i godt selskab næsten hele filmen igennem. “LXG” er en langt bedre film, end den har nogen som helst ret til at være.
Klik her for at læse mere om “Det Hemmelighedsfulde Selskab” i Ugens filmz.
#11 DarkLight 21 år siden
rimelig skuffet.
2/6
#12 Michael Andersen 21 år siden
Ja, den er fyldt med slemme ting: Dialogen er til tider pinlig, slutningen er dum og i det hele taget er filmen dårlig produceret.
Dem jeg så filmen sammen sad hele tiden og kommenterede dens specielle univers som de fandt en masse "fejl" ved: "Nej hvor lamt, en kæmpe ubåd i Venedigs små kanaler. En pladespiller der er i stand til at afspille video i 1898 - det er jo usandsynligt!"
Ja usandsynligt, det er præcist hvad det er. Men hvis man går ind for at se en række larger-than-life litterære personligheder - som oven i købet er forfremmet til agenter, der jager en fyr ved navn Fantomet, i en film hvor ordet ekstraordinær er en del af titlen - kan man så brokke sig over den manglende realisme!?
Det jeg fandt interessant ved filmen var netop denne mærkelige sammenblanding af dårlig gammeldags lørdagseftermiddags-underholdning og action: Allan Quatermain som en (kronisk?) gnaven badass, Natilus på besøg i Venedig. Victoriatidens fiktive agenter med adgang til nymoderne teknologi.
Hvis man kan se igennem alle filmens mangler, og bare tage den for det som den er (i stedet for at ærgre sig over hvad filmen kunne være blevet til) så er den værd at give en chance...
Ja, på konventionel facon stinker filmen, men på sin egen mærkelige måde er den alligevel interessant og ikke mindst underholdende.
#13 filmz-psmadsen 21 år siden
Det er direkte latterligt at side og kritisere filmen for manglende realisme. Ja selvfølgelig kan den båd ikke sejle i venedig og blablabla, men hvad regner folk med når de sætter sig til at se en film med vampyrer, monstre og usynlige mænd?
Jeg syntes filmen er utroligt underholdende, trods en kedelig forudsigelig historie, der ligner noget vi har set alt for meget af. Filmen får klart plus point på min konto for dens sære stil, der som jeg ser det ikke så meget er dårlig CGI men bare ligner noget tegneserie møder virkeligheden fnidder.
Er faktisk meget enig med anmelderen her, også om karrakteren 3 stjerner.
#14 filmz-Kadann 21 år siden
"En pladespiller der er i stand til at afspille video i 1898 - det er jo usandsynligt!"
Faktisk ikke så usandsynligt, kan jeg så oplyse om. Jeg så, for et års tid siden, et program på discovery om netop dette.. afspilningen var vistnok ikke på plads dengang, men man kunne optage billeder på en lakplade.. samme slags som man optog musik på.
#15 chandler75 21 år siden
Så det er nok ikke helt fair at klandre den for mangel på realisme.
#16 The Insider 21 år siden
#17 Michael Andersen 21 år siden
Okay, fair nok hvis det rent teknisk var muligt - men selvom der så bliver taget udgangspunkt i virkeligheden, så må filmens version af videopladespilleren stadig betegnes som science fiktion. Pointen var egentligt også bare at illustrer hvordan, det ikke giver nogen menig at bruge realistiske sammenligninger som kritikpunkter over for en, som Chandler75 skriver, alternativ virkelighed.
#18 azathoth 21 år siden
Sådan opfattede jeg det ihvertfald!!!
#19 Michael Andersen 21 år siden
Okay, glem pladespilleren :) Pointen er den som jeg skrev i #17
#20 skittlez 21 år siden
Ligger dog et sted mellem 3 0g 4 ud af 6 *'er.