I hovedrollerne har Grant den sædvanlige sarkastiske lune og komiske timing, der gør, at han selv i dårlige film aldrig selv er decideret dårlig. Sværere er det for Sarah Jessica Parker, der overspiller grimt gennem flere scener og virker besynderligt udtryksløs i andre. Man er fristet til at tro, at mængden af plastikkirurgi og Botox har dræbt hendes ansigtsudtryk. Hendes fremtoning er i hvert fald tiltagende underlig og maskeagtig. I det mindste ligner Grant en på sin egen alder.
Plottet følger sin forudsigelige gang, hvor alle elementer falder lidt for pænt på plads. Hvis en skuespiller har vist evner med en riffel, skal det naturligvis bruges senere; hvis en er dygtig til at kaste med en hestesko, bliver det afgørende osv. Morderen finder naturligvis ud af, hvor parret gemmer sig, således at vi kan have et endeligt opgør, men inden da han man for længst mistet enhver form for interesse i parret og kan besvare filmens spørgsmål: “Did You Hear About the Morgans?” med et resignerende: ”Ja, det har jeg, men jeg ville ønske, jeg havde været fri.”
#11 Lord Beef Jerky 14 år siden
#12 wimmie 14 år siden
Jeg tror enten du ikke har set filmen eller har misforstået den hvis du tror at Erin Brockovich er en romantisk komedie ;)
#13 Lord Beef Jerky 14 år siden
#14 wimmie 14 år siden
Hehe ;)
Jeg synes nu ellers at filmen er rigtig god - og jeg har det ellers normalt lidt på samme måde med Julia Roberts som dig; masser af romantiske komedier...
Men Erin Brockovich var efter min mening et vendepunkt for hende; filmen var god og hendes karakter havde lidt mere dybde end de fleste andre roller hun har haft.
#15 Lord Beef Jerky 14 år siden
#16 wimmie 14 år siden
Ja, hvis man virkelig ikke bryder sig om en bestemt skuespiller, så kan deres film være svære at fordøje - uanset om filmen ellers er god eller ej; det giver jeg dig ret i :)
#17 ollethem 14 år siden
#18 Lord Beef Jerky 14 år siden
#19 wimmie 14 år siden
#20 Buzz 14 år siden