Af samme årsag vil filmen formodentlig næppe appellere til alle, men grunden til at den virker er netop også, fordi den ikke viger tilbage fra at støde. Det er let at forestille sig f.eks. Adam Sandler tage en lignende historie under behandling, men Cohen formår at give det hele den kant, som lignende film så ofte mangler, og den vader uden antydningen af undskyldninger rundt i det ene tabu efter det andet. “Diktatoren” er ganske vist en mere konventionel historie og knap så skarp som “Borat!” og “Brüno”, men den har ikke desto mindre al det bid og vilje til at provokere tilskueren, som så mange andre komedier viger uden om. Dette er en kampvogn, som man hjertens gerne lader sig køre over af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 11 år siden

#19
Jeg har ikke noget problem. Jeg siger bare jeg ikke fik en surprise som jer andre over anmeldelsen.

#17
Awka er faktisk wadyansk for seks, det betyder dog også sex, så der er lidt forvirring.

#16
Jeg havde ikke reseache filmen (fordi det gider jeg ikke), men jeg mener på filmz, at der var en der sagde det ikke var samme instruktør. Men det var måske de havde skiftet alle manuskriptforfattere ud undtagen SBC.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 Nicki52 11 år siden

Jeg lejer snart Borat og Brüno i Blockbuster, for at vurdere om jeg skal se The Dictator når den kommer på dvd.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#23 Highland Park 11 år siden

Nicki52 (21) skrev:
Jeg havde ikke reseache filmen (fordi det gider jeg ikke)...
Det kræver også enormt mange ressourcer at klikke på "Læs hele anmeldelsen" efterfulgt af "Larry Charles".
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#24 Nicki52 11 år siden

Highland Park (23) skrev:
Det kræver også enormt mange ressourcer at klikke på "Læs hele anmeldelsen" efterfulgt af "Larry Charles".

Hvem siger jeg vil læse den anmeldelse. Så bare stjernerne på forsiden.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#25 duuk74 11 år siden

Borat var genial, men her har han jo lavet en "traditionel" komedie. Synes ikke traileren var sjov, så jeg sprænger over.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#26 Lawman. 11 år siden

#24 du gider ikke læse anmeldelsen, men du gider godt sidde og kommentere på en anmeldelse som du ikke har læst, samt en film du ikke har set...?
Gravatar

#27 Nicki52 11 år siden

#26

Jeg kommentere ikke anmeldelsen eller filmen. Jeg kommentere alle dem som var overrasket over den fik fem stjerner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#28 FilmPræsten 11 år siden

1 stjerne: det ville ikke være pænt gjort
2 stjerner: det ville være fortjent... hvis det ikke var for de FÅ gode øjeblikke i den.
3 stjerner: det ville være fair. de FÅ lyse øjeblikke den har er ret gode og smerten værd.
4 stjerner: det ville have været lige lovligt generøst
5 stjerner: galskab.
dårlig anmeldelse. at filmen kommer med en sjov pointe i sin slutning redder den ikke. den bruger med vilje en kombination a 3 velkendte skabeloner (fish out of water, bad guy learns to be a good guy, guy covering his true identity), og den gør det som en undskyldning for humor. hvilket der FOR DET MESTE er toilet-humor og shock-jokes. toilet-humor er ikke sjovt, da det ikke kræver talent at tænke noget plat og derfor ikke fortjener penge. og shock-jokes virker heller ikke da intet længere chokerer os i film. og det mener jeg virkelig: shock-humoren er død.
bare se fødsels-scenen. ufattelig ukomisk

og hvad der angår dens tynde, trivielle historie, så falder filmen i den fælde at den hen ad vejen bliver nød til at følge skabelonens gang og derfor BLIVER til den platte komedie-form den prøvede at gøre grin med.
den bliver dog reddet af nogle overraskende og gode jokes og øjeblikke undervejs. men om det skyldes at filmen har så lavt et niveau at man ikke forventer noget når det kommer, vides ikke.
dårlig film. uacceptabel anmeldelse. skidt eksempel på favorisering. (havde Adam Sandler stået bag, som det nævnes, ville alle have hadet den... fordi det Adam Sandler.)
Gravatar

#29 The Insider 11 år siden

Jeg nød den sgu.
War. War never changes.
Gravatar

#30 soif 11 år siden

en film i særklasse den skal bare ses:)
Download aldrig uden tilladelse - Går ind for lovlig Download
www.frontier-film.dk

Skriv ny kommentar: