Af samme årsag vil filmen formodentlig næppe appellere til alle, men grunden til at den virker er netop også, fordi den ikke viger tilbage fra at støde. Det er let at forestille sig f.eks. Adam Sandler tage en lignende historie under behandling, men Cohen formår at give det hele den kant, som lignende film så ofte mangler, og den vader uden antydningen af undskyldninger rundt i det ene tabu efter det andet. “Diktatoren” er ganske vist en mere konventionel historie og knap så skarp som “Borat!” og “Brüno”, men den har ikke desto mindre al det bid og vilje til at provokere tilskueren, som så mange andre komedier viger uden om. Dette er en kampvogn, som man hjertens gerne lader sig køre over af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Se, den ventede jeg ikke!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 11 år siden

For satan, når min ynglingsanmelder skriver så rosende flot om den, så forpligter det jo:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 Anders Baad Mai 11 år siden

Nu ser jeg den sgu også. Var lige på vippen grundet de amerikanske anmeldelser, men stoler sgu på filmz gode smag :). Derudover synes jeg den seneste trailer var voldsomt underholdende.
Gravatar

#4 Batsy 11 år siden

Overraskende!, nu er jeg mere nysgerrig.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#5 PredatorX 11 år siden

Thomas E. Nielsen (2) skrev:
ynglingsanmelder


Adr
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 Zombi 11 år siden

Goddammit nu bliver jeg jo nødt til at se den! ;P
Gravatar

#7 Hr. Nielsen 11 år siden

PredatorX (5) skrev:
Adr
Kan du så opføre dig pænt tak:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 11 år siden

Traileren var so-so, og jeg havde bestemt ikke regnet med en så positiv anmeldelse herfra. Jeg tror stadig jeg vente på blu-ray'en, men jeg er da mere interesseret nu end før.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Kruse 11 år siden

Thomas E. Nielsen (2) skrev:
ynglingsanmelder


Så ung er han nu heller ikke :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 Hr. Nielsen 11 år siden

Kruse (9) skrev:
Så ung er han nu heller ikke
Pis, klassisk bommer (nu fik jeg den:-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: