Handlingen i “Droppet af Sarah Marshall” er brygget på gammel suppe, og det er derfor ikke de store overraskelser, man bliver udsat for. Men takket være det velskrevne manuskript med et opfindsomt persongalleri så byder “Droppet af Sarah Marshall” på god underholdning igennem de samtlige 112 minutter, som filmen varer, og er et godt bud på sommerens bedste komedie.
#21 filmz-Kadann 16 år siden
Jeg foreslår "Halløj med sexanklager" i stedet for "Soning".
#22 filmz-vassago 16 år siden
#23 Spanner 16 år siden
Hun er Meg Griffin FFS!
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#24 wimmie 16 år siden
Men det kan jo også have dobbeltbetydning i netop denne sammenhæng.
Sorry - OT
#25 filmz-vassago 16 år siden
#26 wimmie 16 år siden
Men som sagt så kan det også være den anden betydning - jeg tror dog mere på "bod" - hvilket nu også ville have været en stupid titel.
De skulle bare have kaldt den Atonement herhjemme også.
#27 gizmomis 16 år siden
Altså i min verden burde alle film beholde deres originale titel.. men forstår stadig ikke brok over en korrekt oversættelse..
Det er da ikke deres skyld at unge mennesker idag ikke kender havdelen af de danske ord.. jeg vidste da fint hvad soning betyder og jeg er ikke engang så gammel ;-)
Og soing behøver ikke betyde forsoning, men kan også betyde bod som 24 er inde på.. nøjagtig som atonement kan betyde begge dele..
Jeg holder også på at bod er den korrekte "oversættelse" her og det ville da være en langt dårligere titel..
#28 filmz-vassago 16 år siden
Nej, jeg er klar over at det er ikke er deres skyld, og dog, for jeg kan da selvfølgelig være ligeglad med at befolkningen ikke lige tjekker ordbogen.com, eller bare ikke aner om en given film får dansk premiere fordi man har ændret navnet - men hvis man vil promovore en film og udbrede kendskabet til de små, og ofte gode, filmoplevelser - så bør man nok ikke skabe mere forvirring end højst nødvendigt... Jeg ville have fyret den PR medarbejder :)
#29 wimmie 16 år siden
Sorry for the OT'ness
#30 database 16 år siden
5/6