Anthony Dod Mantles Oscarvindende talent lader sig heller ikke fornægte her, og rejsen ind i det gamle Britannien har en autentisk følelse, der gør hele herligheden spændende at være vidne til. Kun filmens sidste minutter falder lidt til jorden, da venskabet mellem de to helte til forveksling kommer til at ligne noget fra “I Love You, Man” eller “Superbad”. Men okay, inden da har de to overvundet utallige farer, besejret horder af fjender og delt en rå rotte til aftensmad. Selv stålfaste romerske soldater kan trænge til en lille krammer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 BN 13 år siden

Batsy (10) skrev:
9# Du har lige underskrevet en kontrakt der indeholder en omgang Bølle bank! ;)


Det vil være mig en sand ære at få bank af Batman. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Batsy 13 år siden

11# Lyder fornuftigt, ;) !
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#13 X&O 13 år siden

Eneste grund for mig til at se denne film, ville være ADM's involvering.
Gravatar

#14 Bruce 13 år siden

Havde opgivet denne efter den sidste trailer, men nu er interessen vakt igen.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#15 x marks the spot 13 år siden

Jeg synes, at den var jævnt kedelig og skuffende, men jeg havde nu heller ikke de store forventninger efter at have set traileren.

Jeg har aldrig før hørt om blå Avatar indianere i det engelske højland, men lidt fiktion (?) gør vel ikke noget.

Det værste og mest skuffende var nu et fuldstændigt mangel på overblik i kampscenerne pga. lynklip, ryste-cam.
Hvornår stopper de dog med det ryste-cam?!!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#16 BN 13 år siden

x marks the spot (15) skrev:
Det værste og mest skuffende var nu et fuldstændigt mangel på overblik i kampscenerne pga. lynklip, ryste-cam.


Så! Nu forsvandt Bruces interesse for filmen igen. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 Bruce 13 år siden

Hmmm, not a-fucking-gain :(
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#18 MaxHHansen 13 år siden

x marks the spot (15) skrev:


Jeg har aldrig før hørt om blå Avatar indianere i det engelske højland, men lidt fiktion (?) gør vel ikke noget.



De deltog da ellers også i King Arthur med Clive Owen... ,o)
Gravatar

#19 Babo Rises 13 år siden

Overraskende god og livlig sværd og sandal film, instrueret af den glimrende instruktør Kevin Macdonald, som stod bag flere habile film før denne. Historien er ret simpel og velkendt, og egentlig ikke vanvittig spændende i sig selv, men til gengæld er der sørget for en god old school underholdning, hvor omgivelser og kampscener i sig selv udgør en god oplevelse. Kampscenerne er ganske små og mangler måske den episke slagkraft, men alligevel nydeligt lavet. Mantle's fotografering er god her. Man må igen undres over den amerikanske PG13 rating. Denne film er yderst voldsom og udpenslet i flere sekvenser. Ved ikke helt hvad jeg synes om Tatum og Bell i de bærende roller. Man er måske ikke helt ligeglad med deres skæbne, men det er et lettere distanceret forhold til personerne. Macdonald gjorde ihvertfald et bedre forsøg end Ridley Scott med Robin Hood.

7/10
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hmmm, har faktisk kun set Life In A Day af hans film, kunne være man skulle give sig i kast med Last King Of Scotland snart.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: