“Efter brylluppet” understreger, at rutinerede kræfter ikke altid er nok til at skabe en velfungerende film. Det er ellers kvaliteter, der indbefatter Susanne Biers seneste opus – på papiret i hvert fald. I sin endelige udformning mangler filmen nemlig både den uforudsigelighed og de solide skuespilpræstationer, der ellers har været dansk films allerfornemmeste varemærke de senere år. Det er der desværre ikke lagt vægt på i denne omgang, og “Efter brylluppet” bliver derfor ikke andet end let søndagsunderholdning, selv om filmen tydeligtvis har mere på hjerte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-NeoDk 17 år siden

Jeg må desværre sige jeg er meget uenig med anmeldelsen...
6 ud af 6 her fra for den film, den passer nok på det som jeg går igennem nu
Gravatar

#2 rauhe 17 år siden

enig med anmelderen her. En alt for forudsigelig film, og jeg kunne slet ikke forstå reaktionerne som nogen af karaktererne havde.
Men, der var i det mindste en inder der talte engelsk, Birdy nam nam agtigt. Det reddede lige en stjerne på det komiske....
Gravatar

#3 filmz-JuuL 17 år siden

Endnu engang synes jeg anmelderen rammer totalt ved siden af. Hvad sker der for Filmz-anmelderne? Det er MEGET længe siden, jeg har læst en gennemført, prof og objektiv anmeldelse her på filmz. Synes virkelig det går ned af bakke.

4/6 - godt skuespil, teknisk flot film, lidt uholdbar historie, og lidt for mange "Bier"-close-up's (af hænder der mødes, og øjne der har det hårdt). Men filmen formår alligevel at være meget vedkommende og personlig.
Gravatar

#4 filmz-mr. pluralis 17 år siden

Hvad er en objektiv anmeldelse? Findes de?
Gravatar

#5 jesperhp 17 år siden

Jeg er bare ved at være træt af Biers film. Jeg synes, at hun specielt i denne film virkelig tager alt for mange midler i brug, for at få publikummet til, at sidde og hulke. Det er den ene ulykke efter den anden.
Gravatar

#6 igotthepower 17 år siden

Denne film er den bedste danske film i årevis - aldrig har hverken Mads Mikkelsen og Sidse Babett Knudsen været bedre. Så anmelderen her på sitet, der tillader sig kun at give den 2 stjerner, må da i den grad ha' spist søm og glemt at spytte hovedet ud...!
Gravatar

#7 filmz-Jensen1981 17 år siden

Hvorfor SKAL folk bare tale ned om hinanden, bare fordi de ikke deler filmsmag? Tal dog pænt til hinanden!
Gravatar

#8 filmz-Mizz-freak 17 år siden

Meget god film:p men alle film med Mads Mikkelsen er værd at se:p

Skriv ny kommentar: