“Engle og dæmoner” er på alle måder en forbedring i forhold til sin udskældte forgænger. Hvor “Da Vinci mysteriet” havde mere tilfælles med Disneys traditionelle “National Treasure”-film, er den mere intense og temperamentsfulde “Engle og dæmoner” nærmere i samme boldgade som “Bourne”-filmene – om end ikke helt på samme niveau. Dvd’ens AV-præsentation fryder, og på trods af den beskedne mængde ekstramateriale er dvd’en bestemt værd af eje for alle fans af filmen og Dan Browns succesrige bøger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 nabkow 14 år siden

jeg må erklære mig dybt uenig med anmelderens opfattelse af Kaas - eller snarere kaas karakter. for det første har morderen fået ændrer nogle grundlæggende - dejlig afskyelige - karaktertræk og er nærmest gjort til en ren forretningsmand i filmudgaven, til forskel fra den visonære, bestialske lømmel han var i bogen. desuden synes jeg at kaas har NÆSTEN ligeså store vanskeligheder med det engelske sprog, som lindhardt har. Kaas karakter kunne sagtens have været en af årets ondeste, men synes desværre aldrig han kommer helt op at ringe - et træk han har til fælles med stort set alle andre i filmen.

blot min mening (:
Gravatar

#2 MMB 14 år siden

Jeg er enig i anmelderens karakter og de fleste ting, der bliver sagt om filmen. Har ikke set dvd'en, men 4/6 passer meget godt.

Er dog også ret enig med #1, når det gælder de danske præstationer.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Vi har Antichrist og vi har Antihitchcock. Sidstnævnte er Ron Howard, som har gjort det til sit levebrød at lave film, der skriger efter et spændingselement. Hvorledes han gør, må forblive i det uvisse, men det er jo nærmest en kvalitet i sin selv.

Bortset fra at være den flotteste turistvideo for Rom i årtier, så er der ikke meget andet at klappe i hænderne over her.

Flotte scenarier, gabende kedelig film. Lav en Lassie film næste gang Ron!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Ericmase 14 år siden

Hvis i kunne lide "Angels & Demons", så kan i glæde jer til den tredie "Da Vinci"-film pga. denne nyhed. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

#4 Ron Howard står endnu ikke som instruktør. Der er stadig håb!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Riqon 14 år siden

#5 - Desværre tror jeg nok, Dan Brown stadig er forfatteren bag historien.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 Ericmase 14 år siden

#6 Det er han også.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

Nogle skulle gå igang med Foucaults Pendul i stedet, men det er ikke en let opgave.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 Nicki52 14 år siden

Skal se den senere på dvd, fik den i julegave. Kommer med min bedømmelse af dvd'en senere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#10 Nicki52 14 år siden

Er helt færdig med dvd'en. Ekstra materialet var helt fængslende. Hvordan de havde bygget det op og det meste blev optaget i LA. Altså, vidste godt indendørsoptagelser var i LA, men det første med paven var jeg overrasket over. Også rekvisiterne. De har brugt flere dage og penge + nattesøvn på at skabe den film. Det er jo helt sindsygt. Jeg kunne bedre lide filmen på dvd'en end i biffen, for nu ved jeg hvad der sker i filmen. Det er også fedt at Dan Brown hjalp til selvom at han lavede reseach til Det forsvundne tegn. Det er vildt godt. Giver dvd'en fem stjerner og hvis vi plusser det med filmen karakter, bliver det ti. Men fem stjerner fra mig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: