Der er ikke meget dragende ved denne kedsommelige, uoriginale og dybt infantile bommert om drager, magi, grinagtige parykker og papirtynde helte og skurke. Filmmagerne har haft et stort budget at gøre godt med, hvilket filmens største forcer, billed- og lydsiden, især tydeliggør, og heldigvis byder udgivelsen på en imponerende AV-præsentation. Ekstramaterialet er godt, så hvis man endelig er interesseret i at investere i filmen, bør man gå efter 2-disc udgivelsen, som ikke koster forfærdelig meget mere end den tamme 1-disc udgave.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 mini_jette 17 år siden

LOL... Da jeg så at der var kommet en anmeldelse nåede jeg lige at tænke: hey, den skal jeg også have set...så læste jeg anmeldelsen og jeres kommentarer..! -Måske jeg udsætter det lidt..!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#12 fatcat 17 år siden

ved ikke om jeg skal grine eller græde - købte den på dvd for et par dage siden - men har endnu ikke set den. Nu ved jeg ikke om jeg tør :)

Men mon ikke jeg gør det - jeg har da også se både House of the dead, Bloodrayne og Alone in the dark ;)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#13 Slettet Bruger [3071924932] 17 år siden

Gravatar

#14 Noccio 17 år siden

#1 Det er ikke en god rolle, så bare glem det.. :)
Gravatar

#15 Memphiz 17 år siden

Bare titlen Eragon indikere på det kraftigste af den film suger max. I DK burde den hedde Erage. Øv hvor er det uopfindsomt!
Gravatar

#16 erikjust 17 år siden

Eragon fy for den, har hørt at bøgerne faktisk skulle være temmelig gode, så det er en skam at filmen er blevet behandlet som en hver anden søndags morgen tv serie.

Så er det bare mig eller falder kvaliteten fra Hollywood studierne drastisk fra år til år.

Det er lige før jeg savner de gamle 60 og 70 film, ja gu var plottet oftest tynt og monstrene mere humoristiske end entlig skræmmende.

Men i det mindste var de sku opfindsomme og gjorde brug af det de havde, hvilke er mere end hvad man kan sige om mange af de nye film, der nærmest ikke ser ud til og bruge noget som helst af det de har.
Gravatar

#17 filmz-yoshimura 17 år siden

#16 Det er vist et heftigt debateret emne, hvorvidt bøgerne faktisk er gode eller ej. Der er nok en hel del forfattere (eller rettere deres værker), jeg ville give mig i kast med, før jeg læser en af ham den præpubertære halvspaghettis bøger.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#18 Slettet Bruger [3071924932] 17 år siden

#16: Bøgerne er ligeså ringe!

Og effekterne er jo filmens stærkeste side, så jeg forstår ikkehelt, hvor du vil hen med snakken om film fra 60'erne og 70'erne?
Gravatar

#19 filmz-Cherno Samba 17 år siden

"Speleers ligner en ung udgave af fodboldspilleren Michael Ballack, men har kun halvt så megen mimik, hvilket siger en del."

Jeg ville foretrække hvis anmelderen koncentrerede sig om at kritiserer filmen og lod være med at blande elementer, som ingen relevans har, ind i kontekst. Vid at vi er mange som nærer stor affektion for Michael Ballack, og at vi ikke bryder os om at du kritiserer hans skuespil-evner!
Gravatar

#20 filmz-yoshimura 17 år siden

#19 Nemlig, han filmer for vildt :oD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: