Der er garanteret både en masse drilske drengerøve og midaldrende mænd, som vil ryste på hovedet over min manglende begejstring for “The Expendables”. Men personligt synes jeg, at Sylvester Stallones hyldest til 1980’ernes actionbrag savner både selvironi, charme og mindeværdig action. Diskens AV-præsentation er solid, og skiven indeholder en hel del velproduceret ekstramateriale. Fans kan investere i denne Blu-ray med god samvittighed, men personligt ville jeg i stedet købe en af de mange overlegne actionfilm på markedet.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “The Expendables”-interview med Sylvester Stallone.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 djibyman2-the seque 13 år siden

Silver666 (10) skrev:
Action scenerne var vild fede og overall det coolest action film i år.


Hvis man bor i 1980.
Gravatar

#12 Silver666 13 år siden

Djibyman (11) skrev:
Hvis man bor i 1980.
lol
ja det har aldrig været lagt skjul på filmen er lavet efter 80 action skabelonen,
.Det er kun et + i min bog
da jeg er barn af 80erne var dreng da Stallone og Schwarzenegger var kongerne inde for action generen :-)
Gravatar

#13 djibyman2-the seque 13 år siden

Jeg er selv barn af den årgang, det handler om at komme videre, men fair skal være fair, den havde sine øjeblikke, men den slår mig umiddelbart bare som lidt tam, og mere eller mindre lavet for at score nogle hurtige penge ved blot at putte en masse 80´er helte ind i mindre cameo roller, handlings mæssigt er der jo intet at komme efter, men Dolph var fandma griner, det var nok den største overraskelse.
Gravatar

#14 Silver666 13 år siden

Djibyman (13) skrev:
Jeg er selv barn af den årgang, det handler om at komme videre, men fair skal være fair, den havde sine øjeblikke, men den slår mig umiddelbart bare som lidt tam, og mere eller mindre lavet for at score nogle hurtige penge ved blot at putte en masse 80´er helte ind i mindre cameo roller, handlings mæssigt er der jo intet at komme efter, men Dolph var fandma griner, det var nok den største overraskelse.
Jeg er skam kommet videre jeg lever i 2010
,men det betyder ikke at jeg ikke stadig sætter pris på noget hovde løs action engang imellem ;-)
.Og man kan godt savne den slags film i nutildags overflod af blue screen cgi og drenge røve der hænger kabler ned fra loftet.
.Hvad er der galt med at tjene hurtige penge og give dem der godt kan lide action fra 80erne?
hvad de vil havde?
For vi er åbenbart en del der syntes filmen var fed bedømt ud fra boxoffice tallene.
så kan i andre sætte jer og se Transformers med drengen Shia Lebøf som action helt :-)
Gravatar

#15 djibyman2-the seque 13 år siden

Silver666 (14) skrev:
Transformers


Bryder mig ikke om Transformers, vil egentlig bare godt have haft at den havde haft lidt inhold, that´s all;-)
Gravatar

#16 djibyman2-the seque 13 år siden

Silver666 (14) skrev:
For vi er åbenbart en del der syntes filmen var fed bedømt ud fra boxoffice tallene.


Nu må du ikke gå rundt og tro at fordi mange har set den, at de alle kunne lide den, vi var 10 styk inde og se den, og kun en syntes den var fed.
Gravatar

#17 MikkelMumbles 13 år siden

Silver666 (10) skrev:
CPL. Hicks (5) skrev:
Bliver jo nødt til at eje den, blot pga. Filmz interviewet. :-)

Men ganske enig - filmen er desværre ikke sjov, actionproppet eller underholdende. Den virker derimod (sjovt nok) præcist lige så ringe som de gamle Chuck Norris, Van Damme, Lundgreen etc. film, og forsøger ikke at være mere. Den tager sig selv for alvorligt, til at man hverken orker at grine eller i det hele taget gider at følge med i handlingen.

Havde handlingen været langt længere ude som f.eks. den nye A-team, kunne filmen måske være blevet bedre...

Ærgeligt nok, virker filmen i sidste ende jo også som en direkte modsætning til Stallones nyeste udpluk som Rocky Balboa og Rambo. Både kamera-arbejdet og klipningen minder mere om en "bourne"-wannabe end en pro's arbejde.


Oh well, måske den kan komme på hylden en dag den koster 25,-....
You gotta be kidding!
.Den nye A-Team var det værste lort lavet længe
,der kan man virkelig snakke om klippning af action scener så man ikke kunne se hvad der forgik.

The Expendables havde dog også en del hurtig klip men ikke så det blev forvirrende syntes jeg.
Action scenerne var vild fede og overall det coolest action film i år.
Vi var 8 knejter i bio og se den, følte os alle godt underholdt :-)



Nu mente jeg handlingen i A-team ;-), altså at den er så langt ude. (og ja, jeg mener også bestemt at den var langt bedre produceret, men lad det nu ligge) Men Expenables ligner bare en low-budget film....

Du mener selvfølgelig ikke den "mega action packed" og ligegyldige scene på basketball banen? :-)
Gravatar

#18 djibyman2-the seque 13 år siden

Hicks (17) skrev:
Nu mente jeg handlingen i A-team ;-), altså at den er så langt ude.


Har du aldrig set serien, dette er den første film oversat fra serie som har holdt sig til konceptet, og castingen er sgu i verdens klasse, de fire helte og deres samspil sidder lige i kassen, så alt i alt syntes jeg at dette er en genial søndags/tømmermands film, det er mugligvis sandt at effekterne med containerne var lidt i overkanten, men det er til at overleve.
Gravatar

#19 MikkelMumbles 13 år siden

# Djibyman

Misforstå mig ikke; jeg var super underholdt på A-team. Det vær jeg dog derimod ikke på Expendables :-)
Gravatar

#20 djibyman2-the seque 13 år siden

Hicks (19) skrev:
Misforstå mig ikke; jeg var super underholdt på A-team. Det vær jeg dog derimod ikke på Expendables :-)


Så er vi enige på begge områder;-)

Skriv ny kommentar: