I en tid, hvor mange tegnefilm bliver skåret over samme læst og bygget på et fundament af platte jokes, er det tvivlsomt, at man ville overveje at producere en film som “Fantasia”. Disneys tredje tegnefilm i spillefilmslængde er en æstetisk triumf, der stadigvæk overgår næsten alt, som Disney og konkurrenterne har udgivet siden. “Fantasia” er vitterligt fantastisk, og det samme kan man sige om udgivelsens blændende AV-præsentation. Den gamle klassiker har formentlig ikke set så godt ud siden biografpremieren i 1940, og lydsporet er fænomenalt. Der er ikke lige så meget ekstramateriale på skiven som på de fleste af Disneys BD-udgivelser, men det, som er her, er glimrende. Enhver tilhænger af håndtegnet animation bør eje denne skive.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kopper 13 år siden

Fandt den på BlockBuster til 169,95 kr. :) ville jeg gerne give for den! :)
Gravatar

#12 Zyphax 13 år siden

God anmeldelse :) -Syntes jeg nok fordi jeg er enig og rigtig godt kan lide filmen. Har selv købt den på BD, og for mig var den virkelig pengene værd.

Også meget begejstret for lydsporet som her får topkarakter, men jeg er endnu mere begejstret for lydsporet på Fantasia 2000 BD, som jeg syntes er det bedste jeg nogensinde har hørt af lydspor. Kunne virkelig godt tænke mig at høre hvad Filmz' anmeldere syntes om det og den udgivelse :)

Har i flere år set frem til at Fantasia 2000 blev genudgivet, da der blandt de stykker i filmen virkelig er nogle uovertrufne kortfilm :) En anmeldelse af den på BD please :D
Gravatar

#13 MOVIE1000 13 år siden

#7 Er det ikke det, DVD står for?? Disney Video Disc ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#14 Michael Andersen 13 år siden

#13 Sikkert :) Min favorit er denne: jeg kan huske at tidsskriftet "HIFI & Elektronik" i 1998-99 gav formatet dødsstødet og skrev at det stod for Det Var Det.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 MOVIE1000 13 år siden

#14 hehe gad vide hvad man så kan med BD
BD = Bare Dø
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 Riqon 13 år siden

Nu vi er i gang, hvad er mon forskellen på "3D" og "Disney 3D" ... sidstnævnte må jo være langt bedre!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Nicki52 13 år siden

Den lyder ikke som noget for mig. Jeg vil helst se film hvor de siger noget, ikke kun danser osv.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#18 Highland Park 13 år siden

#17: Så må du blive temmelig frustreret, når du ser en stumfilm. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#19 krille 13 år siden

Kunne ikke være mere enig i anmeldelsen. Har lige set den for første gang. En smukkere film findes ikke. Gør dig selv en tjeneste og se en smuk smuk film
Fear can hold you priosoner. Hope can set you free. Tagline. The Shawshank Redemption
Gravatar

#20 MaXer 13 år siden

Jeg synes billedsiden var rigtig flot, men jeg synes jeg blev lidt skuffet over lyden. Når det er sådan en ordentlig omgang klassisk forventede jeg masser af nuancer, og tryk på hvor der skulle være det. Jeg ved ikke om jeg bare forventede for meget, men synes jeg har hørt musik-dvd'er der lød langt bedre.

Jeg ved godt det er gamle optagelser, men det må da kunne gøres endnu bedre.

Det er på BD, forresten.

Skriv ny kommentar: