“Fantastic Mr. Fox” er endnu et pletskud på instruktør Wes Andersons CV. Sammen med manuskriptforfatteren Noah Baumbach har Anderson skabt en fabelagtig filmatisering af Roald Dahls gamle børnebog, som har evnen til at fortrylle alle uanset køn, hudfarve eller alder. De mindste vil måske ikke forstå det hele, men de vil stadig kunne måbe over den forbløffende æstetik og le af de joviale jokes. BD-udgivelsens transfer er et af årets bedste, og lydsporet er også fremragende, men man savner lidt mere ekstramateriale om denne unikke films tilblivelse. Men nysgerrige sjæle bør alligevel investere i denne Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Buck Rogers 13 år siden

Jeg kan kun erklære mig enig i Johans anmeldelse. Genså BD'en i weekenden, og det er en yderst vellykket film med glimrende billed- og lydside.

Jeg synes også, at The Life Aquatic efterhånden er blevet ramt af urimeligt meget flak. Jo, den er ujævn og lidt rodet, men den er altså også ret morsom og absurd - langt mere end den temmelig uengagerende Darjeeling Limited.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Min første Wes Anderson film jeg har set, meget afdæmpet og sjov film, og så ved jeg ikke hvorfor, men jeg klukker af grin n¨år de laver det der randomness med øjnene, hvor de ser hel hypnotiseret ud 8-)

Men det er en anderledes form for film, men yderst underholdende.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Høegh 13 år siden

"The Life Aquatic with Steve Zissou" er nu i min bog en fremragende film.
Dejlig skæv men alligevel så rørende.
Det der må ske må ske, måske

Skriv ny kommentar: