Man kan let blive imponeret over Clint Eastwoods evne til på sine gamle dage at skabe den ene seværdige film efter den anden. Selvom “Flags of Our Fathers” nok ikke vil gå over i historien som den lettest tilgængelige krigsfortælling, har den uden tvivl sin berettigelse i et væld af 2. Verdenskrigsfilm, hvor kun et fåtal omhandler slagene på de japanske øer. Det er tydeligt, at filmen kun følger den amerikanske side af historien, og filmen giver dermed blod på tanden til at stifte bekendtskab med søsterfilmen, “Letters from Iwo Jima”.

På dvd har filmen, med en fantastisk teknisk side og et væld af ekstramateriale, alle forudsætninger for at tilfredsstille selv den mest kritiske seer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Helt enig
Flags of our Fathers er meget godt lavet, men jeg synes at den ikke holder helt til sidst. Den bliver lidt overfladisk, og meget amerikansk. Clint Eastwoods intruktion er fremragende, og det er en meget flot film..
Hvis man er fan er Clint Eastwood, eller kan lide krigsfilm, burde man se den..
4/6
Gravatar

#2 icetea 16 år siden

Synes at Letters From Iwo Jima var bedre :)

4/6
Gravatar

#3 filmz-Is 16 år siden

2#
Enig.. Letters from iwo Jima var mere dramatisk, og det var klart en meget bedre film..
Gravatar

#4 icetea 16 år siden

#3 Ja præcis, og den "fangede" mig også mere, jeg levede mig i hvert fald mere ind i den end jeg gjorde med Flags of Our Fathers, kan måske også have noget at gøre med at jeg kun så Letters From Iwo Jima i bio, men Flags herhjemme ;P men ja som du siger, det var bedre film.
Gravatar

#5 filmz-Is 16 år siden

4#
Jeg så Flags i Biffen, og Iwo Jima på dvd.. Jeg var også meget mere imponeret over Iwo Jima.. Så jeg tror ikk at det var fordi du så den i Biffen.. Iwo Jima er bare en meget bedre film...
Gravatar

#6 icetea 16 år siden

#5 Hehe ok, jamen så er vi jo enige ;)
Gravatar

#7 Skobbolop 16 år siden

så flags i biffen, og direkte derefter iwo jima (også i biffen) og synes OGSÅ at iwo jima er bedre.. :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Syntes "Flags" er en kende for meget krig og for lidt drama og persontegning, hvor "Iwo Jima" er klart stærkere.

Begge film er dog utroligt flotte sammen, som et flot dokument fra et blodig slag.

Flags 4/6
Iwo Jima 5/6
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: