På familiebilledet fra pisten ser de perfekte ud sammen. Børnene smiler, og Tomas holder om Ebba, som de har fået besked på af fotografen. De spiller rollerne perfekt. Men rollerne smadres totalt. De smadres perfekt af Ruben Östlund. Hvad ville du gøre, hvis der kommer en lavine imod dig og din familie?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 KristianEnevoldsen 9 år siden

Fuldstændig enig. Det er en fremragende film. Så den på filmtræf og var fuldstændig opslugt. Kan kun anbefale den. Er på min top 10 over årets bedste film :-)
Gravatar

#2 Gasivodo 9 år siden

Enig.
Kan i øvrigt godt forstå, man løber fra madammen! Men ens rollinger!??
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 jessup 9 år siden

Fremragende komediedrama. Ved ikke om den skal helt op på 6/6 men instruktionen,skuespillet og estetikken går op i fantastisk enhed. En tand bedre end de ufrivillige.

5-6/6
This is just until June
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#3 Har du set Play?
Gravatar

#5 jessup 9 år siden

Morten Vejlgaard Just (4) skrev:
#3 Har du set Play?


Nej, den kan vel anbefales?
This is just until June
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#5 Ja, rigtig meget. Satte debatild i Sverige, men hård at se.

Dansk radiointerview med Östlund her om Play, hvis det har interesse: http://den2radio.dk/udsendelser/filmnoter-1/
Gravatar

#7 Gorm 9 år siden

Jeg blev også MEGET begejstret for filmen. Jeg arbejder til dagligt som parterapeut og ser meget sjældent skildring af par- og familiedynamikker, som jeg oplever som realistiske og virkelighedtro. Men i Force Majeur er det lykkedes i en grad, så jeg blev så engageret, at jeg måtte skrive en artikel om den. Artiklen lan ses her: Force Majeur og parterapi.
Gravatar

#8 sluppermand 9 år siden

#7 Spændende læsning. Tak for det

Skriv ny kommentar: