Hvad, vi derfor grundlæggende ender med, er to vidt forskellige værker placeret på samme filmrulle. Ingen af delene er deciderede skidte, men de klæder hinanden umådeligt dårligt. Det er synd og skam, når nu filmen ellers for en gangs skyld giver Sandler mulighed for at demonstrerer noget af den komiske vid, man ellers så sjældent ser fra ham. Mon denne film er tegn på, at han nu omsider er træt af den endeløse serie af middelmådige værker, han ellers så ofte har stået bag? I så fald er de voksende ambitioner meget velkomne herfra. Forhåbentlig får han er bedre film at vise talentet i næste gang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 sluppermand 14 år siden

God anmeldelse Benway. Jeg ville dog give filmen en ekstra stjerne. Filmen er lige en halv time for lang og blandingen af komik og drama fungerede bedre i Knocked Up. Til gengæld nød jeg virkelig Seth Rogens spil i Funny People. Han formår at bryde sit mønster og spille en helt anden type end hvad man har set fra ham før. Sandler gør det også rigtig godt som et bigtime røvhul og selvironien er dejligt forfriskende. Filmen er ikke uden fejl, men jeg var godt underholdt og kunne mærke, at dette må have været en meget personlig film for både Apatow og Sandler. Ikke noget biografhit, men kan klart anbefales når den kommer på dvd/bluray.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 14 år siden

2 ½ time lyder godt nok meget for en sådan type film, men Knocked Up og "40 Year..." er dog begge ganske sjove og indenfor denne genre er Apatow en af de bedste. Nu har jeg ikke set filmen, men jeg glæder mig lidt til at se Adam Sandler, som jeg siden jeg så Punch-Drunk-Love har fået mere respekt for.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 Nicki52 14 år siden

Prøv at se Rasmus Heides anmeldelse af film http://www.dr.dk/DR2/premiere/anmeldelser/2009/10/...
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 14 år siden

#3 Det kunne være manden skulle se sine egne film igen, før han bruger ordet "klichéfyldt" om andres film. Funny People vil altid være en langt mere original og fokuseret film en hvad Blå Mænd prøver på at være.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: