Handling suppleres med en voice-over, som man ærlig talt helst havde været fri for, eftersom den blot gentager det, vil allerede ser ske (er den mon blevet tilføjet af studiet, der frygtede, at filmen var for indviklet?), men heldigvis bliver den gradvist mindre anvendt, efterhånden som historien skrider frem. Samtidig kunne man godt have ønsket, at vores chauffør var en smule mindre ovenpå gennem filmen – i “Payback” virkede situationen langt mere usikker – men ikke desto mindre er “Get the Gringo” en svært underholdende old school-oplevelse. Selv den største Gibson-hader vil nok finde det svært ikke at blive revet lidt med, når først granater og øretæver flyver gennem luften. For de af os med en svaghed for hans gnavne udtryk, er det nærmest umuligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

Ser frem til at Gibson igen. Han har altid hørt til blandt mine macho-favoritter! God anmeldelse Søren!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 filmz-loke76 11 år siden

Fed film, dog kan man da godt nok se Gibson er ved at være en ældre herre. Nogle ret søgte plot points osv. 3/6

Sjovt at den var udgivet på DVD i USA før den kom i bio i DK.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#3 KEiZ 11 år siden

Syntes også dette var en ganske udemærket film, og var overrasket over så old school den er, i måden den er lavet på (undtaget nogle ret så voldelige effekter. det er ikke stor film kunst men god og charmerende underholdning med bandeord og næsten uden morale blæver. 4/6
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#4 allando 11 år siden

filmz-loke76 (2) skrev:
Fed film, dog kan man da godt nok se Gibson er ved at være en ældre herre. Nogle ret søgte plot points osv. 3/6

Sjovt at den var udgivet på DVD i USA før den kom i bio i DK.

...øv, har prøvet planetaxel.com og amazon.com, udkommer vist først 17.7.2012...
Gravatar

#5 Lawman. 11 år siden

Godt at læse at Gibson er tilbage i en god og underholdende film - den mand er sgu for sej!
Gravatar

#6 TP-DK 11 år siden

Sad lige på amazon.co.uk og ledte efter film, og stødte på en med Mel Gibson som jeg ikke havde hørt om før.

Den hedder "How I spent my summer vacation", jeg trykkede selvfølgelig spændt på den for at se den, og fandt så ud af at det er Get The Gringo..

Hvem fanden har siddet i England og tænkt "Get The Gringo? Ej puhadadada det skal den ikke hedde her"

Det da lige før vi ikke kan tillade os at brokke sig over de danske titler film bliver giver her i DK.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#7 Michael Andersen 11 år siden

#6
"How I spent my summer vacation" var faktisk arbejdstitlen og det hed den stadig imens den lå og samlede støv hos filmselskabet.

http://www.slashfilm.com/tag/how-i-spent-my-summer...
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 TP-DK 11 år siden

#7

så giver det lidt mere mening :P
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#9 Slettet Bruger [2778508366] 11 år siden

Jeg så den i går på Netflix og det er en underholdende film. Mine tanker gik også omgående i retning af "Payback", hvilket slet ikke er en dårlig ting.

Selvom Gibson er en ældre herre, sparker han sgu ret god røv og det bliver nok ikke sidste gang, jeg ser den. :)
Gravatar

#10 Yellow-TV 11 år siden

Mel Gibson i rollen som den navnløse i filmen Get the Gringo er et underholdende film, der får af mig 4/6, fordi at filmens hovedpersoner's navne ikke bliver afsløret, men blot ''Driver'' og ''Kid''. Nok er Gibson en aldrende mand, men det gør bestemt ikke noget. Det undrer mig faktisk at jeg ikke har den i mit liste over bedste film. En film som denne er faktisk lige en der kan komme op i min ''Top 10''. Glimrende anmeldelse, da jeg er absolut enig.

Skriv ny kommentar: