Robert De Niros “The Good Shepherd” er et fascinerende værk, der er fyldt til randen med overvældende billeder, tankevækkende dramatik og knaldgodt skuespil. Efter filmens uimponerende biografomsætning at dømme, var det desværre de færreste, der fangede den i biffen. Men “The Good Shepherd” egner sig også godt til hjemmevideo, hvor man har god mulighed for at nærstudere lagene og nuancerne i historien og skuespillet. Udgivelsen indeholder stort set intet ekstramateriale, men filmens underskønne billedside og udførlige lydside præsenteres fornemt på dvd’en, som for øvrigt er billigere end størstedelen af det danske markeds nyudgivne skiver.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 squee 16 år siden

Jeg var måske ikke i humør til The Good Shepherd, da jeg så den, men jeg kedede mig usædvanligt meget. Ikke engang Angelina Jolies guddommelige udseende kunne redde mig fra langsomt at miste al form for interesse for filmen.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#2 frygtl0s 16 år siden

#1 samme her, jeg prøvede også at se den på et tidspunkt, men den var bare trættende... er mere enig med biografanmelderen...
Gravatar

#3 MTK 16 år siden

Var nu temmelig vild med den, men kommer vel an på ens temperament.
Gravatar

#4 filmz-Is 16 år siden

Synes også at den var langsom... Men scenen hvor
de smider kvinden ud af flyet
var fantastisk. Man lever sig virkelig ind i den scene...
4/6

Spoiler indsat af admin.
Gravatar

#5 keitel 16 år siden

#1-#2 den var godt nok kedelig, trist men sandt.
Gravatar

#6 filmz-Is 16 år siden

På dvd pakken kan man se Matt Damon holde en pistol med en lyddæmper... Hvor i filmen holder han overhovedet en pistol...?
Gravatar

#7 chandler75 16 år siden

Det bliver også nævnt i anmeldelsen. På bagsiden af coveret er der et andet billede, hvor han går rundt med pistolen.

Det sjove er, at han aldrig har en pistol i hånden i filmen...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 squee 16 år siden

#4
Haha, ja den scene i sig selv hiver måske filmen op på 2 stjerner.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#9 icetea 16 år siden

Nøj, det her er en af de film hvor man virkelig sidder og prøver at holde sig vågen, fordi der sker jo intet!? Snak snak snak, og mere snak, og ikke engang interessant snak, som jeg havde forventet, da jeg finder sådan noget med CIA spændende.

Men nej, denne film skuffede utroligt meget, og er enig med #1 og #2

2/6
Gravatar

#10 king b 16 år siden

Er sgu rimelig enig med anmelderen, selv om jeg mere hælder til en stor 4'er end en 5'er. Et meget smagfuldt drama. Men det er klart, at man ikke skal regne med at se en adrenalinboblende actionbasker - det er, som anmelderen skriver, en agentfilm af den gamle skole. Vækker minder om især "Godfather Part 2" og "The Conversation". Hvilket ikke just er de ringeste referencepunkter :-)

Skriv ny kommentar: