“Grease” er en charmerende musical med en masse gode sange, superbt skuespil og adskillige humoristiske indslag. Men det er også en meget banal affære, som ikke når mange andre musicals eller Travoltas musikfikserede gennembrudsfilm “Saturday Night Fever” til sokkeholderne. Hvorom alting er tilbedes “Grease” stadigvæk af en masse fans, som formentlig vil sætte stor pris på at nyde den 31 år gamle film i HD samt udgivelsens både informative og velproducerede ekstramateriale.
#11 filmkorn.dk 15 år siden
#12 filmkorn.dk 15 år siden
#13 filmz-Bruce 15 år siden
Film: 5/6
Billedet ser rigtig godt ud på TV skærmen, men det er ikke lige at se, om det også holder på et stort lærred. Der er ihvertfald gjort noget ved lyden. Bl.a. lyder bilerne helt vildt godt nu.
#14 filmz-Bruce 15 år siden
Og alle tiders fedeste morale. Klæd dig som en luder, hvis du vil have den du elsker! Fantastisk!
#15 Tylerdurden 15 år siden
Grease er da i DEN grad en klassiker!
Men som tournesoller så rigtigt er inde på, tror jeg også det har noget at gøre med, hvor gammel man er. Jeg er selv 30 år og for mig står Grease som en klassiker på højde med Sound of Music, Singin' in the Rain og West Side Story. Mens nyere musicals som Sweeney Todd og Chicago i min bog aldrig kan blive klassikere.
Undtagelsen til reglen er dog Mamma Mia! som jeg synes var fremragende og sagtens med tiden kan blive betragtet som en klassiker.
#16 rockysds 15 år siden