“Grease” er en charmerende musical med en masse gode sange, superbt skuespil og adskillige humoristiske indslag. Men det er også en meget banal affære, som ikke når mange andre musicals eller Travoltas musikfikserede gennembrudsfilm “Saturday Night Fever” til sokkeholderne. Hvorom alting er tilbedes “Grease” stadigvæk af en masse fans, som formentlig vil sætte stor pris på at nyde den 31 år gamle film i HD samt udgivelsens både informative og velproducerede ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmkorn.dk 15 år siden

#5 Fordømt!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#12 filmkorn.dk 15 år siden

Nuvel, de fleste fra min generation (70'er barn) kalder Grease for en klassiker.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 15 år siden

Sidder netop og ser filmen med "den lille" og det samme sker. Man tror filmen er "overdue" og så bliver man overrasket over, at filmen stadig holder og mere end det. Jeg må give #12 ret. Der er både sprog og bevægelser, som ikke ville komme med i en PG13'er i dag og musikken er fuldt ud kompatibel med perioden der portrætteres. I den kontekst synes jeg nok "Sandy", "Look at Me, I'm Sandra Dee" og "There Are Worse Things I Could Do" holder. Ikke fordi sidstnævnte er særlig god, men de tre er utroligt gode eksponenter for en del af pop musikgenren fra slut 50'erne, bl.a. personificeret i Paul Anka og Frankie Avalons musikstil og som sådan ville det være synd, hvis man ikke kom "hele vejen" rundt om perioden, men lod nutidens smag, diktere fortidens.

Film: 5/6

Billedet ser rigtig godt ud på TV skærmen, men det er ikke lige at se, om det også holder på et stort lærred. Der er ihvertfald gjort noget ved lyden. Bl.a. lyder bilerne helt vildt godt nu.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 filmz-Bruce 15 år siden

Tilføjelse:

Og alle tiders fedeste morale. Klæd dig som en luder, hvis du vil have den du elsker! Fantastisk!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15 Tylerdurden 15 år siden

The Insider (4) skrev:
#3, vi kunne snildt kaste os ud i endnu en diskussion om subjektivitet, men det er på ingen måde fakta, at "Grease" er en klassiker :-) For min skyld må du da meget gerne betegne den som en 'klassiker' (jeg skal nok undlade at anklage dig for at vrøvle ;-) ), men for mit vedkommende har filmen slet ikke de kvaliteter (jvf. anmeldelsen), der skal til, for at blive sat i bås med så flot en titel.

Grease er da i DEN grad en klassiker!

Men som tournesoller så rigtigt er inde på, tror jeg også det har noget at gøre med, hvor gammel man er. Jeg er selv 30 år og for mig står Grease som en klassiker på højde med Sound of Music, Singin' in the Rain og West Side Story. Mens nyere musicals som Sweeney Todd og Chicago i min bog aldrig kan blive klassikere.
Undtagelsen til reglen er dog Mamma Mia! som jeg synes var fremragende og sagtens med tiden kan blive betragtet som en klassiker.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#16 rockysds 15 år siden

Både Chicago og Sweeney Todd er bedre film end Grease.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."

Skriv ny kommentar: