“Grease” er en charmerende musical med en masse gode sange, superbt skuespil og adskillige humoristiske indslag. Men det er også en meget banal affære, som ikke når mange andre musicals eller Travoltas musikfikserede gennembrudsfilm “Saturday Night Fever” til sokkeholderne. Hvorom alting er tilbedes “Grease” stadigvæk af en masse fans, som formentlig vil sætte stor pris på at nyde den 31 år gamle film i HD samt udgivelsens både informative og velproducerede ekstramateriale.
#1 BN 15 år siden
Hvaaa, The Insider, glemte du ikke at nævne 'Hopelessly Devoted to You' blandt de gode sange? ;-)
Jeg for min del synes ikke, nogen af sangene ligefrem er "fantastiske". Men denne sang og 'You're the One That I Want' kan jeg ret godt lide.
#2 The Insider 15 år siden
#3 filmkorn.dk 15 år siden
Øhh, jeg vil mene at Grease allerede er en MEGA-klassiker. Hvad får anmelderen til at skrive sådan noget vrøvl. Er anmelderen over 20? ;)
#4 The Insider 15 år siden
#5 rockysds 15 år siden
#6 The Insider 15 år siden
#7 BN 15 år siden
Ja, det er han. Og denne unge alder gør ham ude af stand til at vurdere film!
I øvrigt er 'Grease' en middelmådig musical, som - selvom der sandt er visse forskelle - i kraft af sin sødladne, romantiske og overfladiske historie har tilstrækkelig mange ligheder med 'High School Musical' til, at jeg automatisk kommer til at tænke på den store fælles "nej, hvor er det sødt og kært"-smilescene fra 'Airplane'.
#8 filmz-Bruce 15 år siden
Har desværre med tiden stjålet rampelyset fra Travoltas langt bedre debut film Saturday Night Fever.
#9 filmz-Narniabæver 15 år siden
#10 The Insider 15 år siden