“Greenberg” er et pragtfuldt miks af romantik og underspillet humor, som bør ses af alle, der sætter pris på et godt karakterdrama. Ben Stiller leverer sin karrieres hidtil bedste præstation i titelrollen, og resten af ensemblet glimrer også i denne oversete perle. Hverken BD-udgivelsens transfer eller lydspor imponerer synderligt, og næsten intet ekstramateriale medfølger, men hvis du har mod på en noget anderledes Ben Stiller-film, bør du afgjort investere i “Greenberg”. Øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 13 år siden

Ligesom Noah Baumbachs andre film tror jeg, at denne kun bliver bedre ved gensyn.

Top 5 Baumbach-film:

1. "The Squid and the Whale"
2. "Kicking and Screaming"
3. "Greenberg"
4. "Margot at the Wedding"
5. "Mr. Jealousy"
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 Kruse 13 år siden

Helt og aldeles enig med din glimrende anmeldelse Johan! Thumps up! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 The Insider 13 år siden

#2, mange tak! :-) High five, makker!
War. War never changes.
Gravatar

#4 Bruce 13 år siden

Ja jeg er enig langt henad vejen med Insider i hans fine anmeldelse. Det er en god præstation af Stiller af en ganske kompleks karakter og så absolut en seværdig film.

Insider skrev:
... af markedets efterhånden utallige independent-film, der omhandler småtossede, midaldrende mænd, som befinder sig i en midtvejskrise


Jeg venter stadig på mit gennembrud!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 elwood 13 år siden

Billede 1
Ben Stiller på et skråplan

Billede 2
And my next song is for my exhusband it's called No antidote for you

Billede 3
Ben Stiller og Co. more sig over det latterlige ny manus til Meet the little fockers

Billede 4
No you can't have my coffe

Billede 5
Oh well, it's not The Magnum, but it will have to do
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 dhad 13 år siden

Filmen er desværre frygtelig kedelig, så jeg kan desværre ikke huske noget særligt fra den... 2/6

Jeg forstår ikke lige anken bag Stillers komedier. Han er gudsbenådet i disse film, og selvom Little Fockers er den svageste i Focker trilogien, er den stadig rimelig sjov. Heartbreak Kid er derimod rigtig sjov, og lidt undervurderet.

Skriv ny kommentar: