Hvis man kunne lide den første film om den grusomme Gru med det store hjerte, vil man formentlig også more sig over efterfølgeren. Den vil ikke fremprovokere lige så store eller lige så mange grin som etteren, men den er en acceptabel efterfølger til en solid etter, og de mindste vil sikkert more sig kosteligt. Men voksne tilskuere som undertegnede vil nok forlade biografen en smule skuffede over, at man ikke magtede at levere en lille perle på højde med den første “Grusomme mig”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 enfilmnørd 10 år siden

Jeg havde en lidt anden oplevelse end anmelderen. Jeg var ret glad for denne film. Det er rigtigt at noget af charmen ved den enkle historie, som fandtes i etteren er væk. Til gengæld har vi her en historie der følger godt op på den tidligere, og bygger videre på mange koncepter. Historien var lidt tynd, men det er også figurerne der skal bære filmen, og det gør de. Gru er en utroligt sympatisk figur, og jeg syntes hans handlinger er nemme at følge gennem hele filmen. I det hele taget finder jeg de fleste figure, på vær den kvindelige agent, nemme at følge, interessere sig for. Jeg har en svaghed for de små hjælpere, men var lidt ked af at de bedste scener har været vist som trailere.

På nær selvfølgelig sangsekvenserne, de var ret geniale(Jeg morede mig i hvert fald kosteligt). Derudover syntes jeg at motivationen hos professoren var lidt mærkelig og ændrede sig hurtigt. Jeg kan ikke lade være med at tænke over om det originalt var syltetøjet/geleen der var modgiften fra start af, og scenen med professoren og modgiften så senere blev lavet, fordi man var bange for at børnene ville savne professoren?


Når det er små ting i en eller enormt underholdende film, med rigtigt mange sjove ideer. Måske ikke ligesom etteren, men sin egen lidt skæve film.

Og en sidste ting; hvor var 3D'en fantastisk, jeg er dybt imponeret, ikke bare var der en god atmosfære, lige pludselig blev 3D brugt til at skabe god mening med at nogle figure trådte "ud af billedet" eller blev mere tydelige. Lidt rigeligt med ting, der blev skudt ud i hovedet på publikum til min smag, men det er jo en børnefilm så det var ventet

4,5-5/6
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: